معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانبر لزوم توسعه مراودات تجاری استان کرمان با کشور قطر در حوزه محصولات کشاورزی و معادن تاکید کرد و گفت: کرمان با توجه به ظرفیتهای بخش کشاورزی می‌تواند به خوبی نیاز بازار قطر به محصولات کشاورزی را تامین کند.
کد خبر: ۱۱۳۸۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۱ 18 November 2023

به گزارش تابناک کرمان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، امیر حسن‌زاده روز شنبه در کارگروه توسعه صادرات استان و طی ارتباط تصویری با رایزن بازرگانی ایران در قطر با اشاره به ظرفیت‌های صادراتی استان کرمان در بخش کشاورزی گفت: در فصول سرد سال در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان محصولات کشاورزی تولید می‌شود که می‌تواند به خوبی نیاز بازار‌های قطر را تامین کند.

معاون اقتصادی استاندار کرمان اضافه کرد: استان کرمان در سرمایه‌گذاری خارجی رتبه اول کشوری را دارد و زمینه سرمایه‌گذاری قطری‌ها نیز در استان کرمان فراهم است.

حسن‌زاده با بیان اینکه ۴۰ درصد اشتغال استان کران مربوط ببخش کشاورزی است، یادآور شد: صادرات محصولات کشاورزی استان کرمان در سال گذشته ۸.۵ میلیون تن بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از کشور‌های هدف صادرات محصولات کشاورزی کرمان، پاکستان است، تاکید کرد: شرکت‌های صادراتی را باید پای کار آورد و محصولات صادراتی استان کرمان به‌ویژه در حوزه کشاورزی را به بازار‌های هدف معرفی کرد.

معاون اقتصادی استاندار کرمان با تاکید بر اینکه باید تولید و کشت محصولات کشاورزی صادرات محور باشد خاطرنشان کرد: سطح روابط ایران و قطر ممتاز است و از این موقعیت می‌توانیم به نفع مردم ۲ کشور استفاده کنیم.

وی گفت: نمایشگاه‌های بین‌المللی در کشور‌های مختلف فرصت بسیار خوبی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری استان کرمان و معرفی محصولات صادراتی است.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار