معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: هیچ حوزه ای به اندازه ورزش برای دفاع از آرمان های فلسطین هزینه نداده و ورزشکاران ایرانی در عرصه ها و ادوار مختلف حتی به قیمت حذف شدن و از دست دادن مدال، از رقابت با نمایندگان رژیم غاصب صهیونیستی خودداری کرده اند.
کد خبر: ۱۱۳۸۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۷ 18 November 2023

به گزارش تابناک قزوین، سینا کلهر در آیین تجلیل از قهرمانان و مدال آوران استان قزوین در بازی‌های آسیایی و پارآسیایی هانگژو چین که عصر امروز در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: معمولا در رشته‌های ورزشی بیشتر مقام و مدال را مشاهده می‌کنیم در صورتی که یک بعد ورزش، آمادگی است و جهت دیگر آن مربوط به فرهنگ است.

وی افزود: اتفاق بزرگی که در ورزش رخ داده و در حالی که پیش از این آمریکا و اروپا به عنوان قدرت‌های برتر ورزش شناخته می‌شدند، طی یک دهه اخیر این موضوع به آسیا منتقل شده و در این راستا شاهد درخشش بیش از پیش ورزشکاران آسیایی در رویداد‌های بین المللی هستیم.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، فرهنگ سخت کوشی و مبارزه را از مهمترین عوامل پیشرفت ورزشکاران و قهرمان شدن آنان دانست و خاطرنشان کرد: در گذشته برخی اعلام می‌کردند ایرانی‌ها نمی‌توانند کار تیمی را به خوبی انجام دهند که با خط شکنی رشته والیبال، اشتباه بودن این نظر رقم خورد و افتخارآفرینی این رشته در عالی‌ترین سطح را مشاهده کردیم.

این مسوول با بیان اینکه از سال ۱۴۰۰ به بعد رشته‌های توپی و تیمی بانوان بسیار خوش درخشیده اند به گونه‌ای که دو سال اخیر به موفقیت‌های بانوان ورزشکار اختصاص داشته است، عنوان کرد: ۶۰ درصد ورودی دانشگاه‌ها در سال جاری متعلق به بانوان بوده و همچنین در حوزه‌های بسیاری اعم از فرهنگ و سینما و ... بانوان سردمدار هستند.

وی تصریح کرد: شاید در برخی موارد عقب ماندگی‌های تاریخی در جامعه داشته باشیم، اما حرکت عظیمی بعد از انقلاب اسلامی رخ داده که به دنبال ترمیم این اتفاق است.

کلهر ضمن بر این موضوع که اگر تعادل میان جسم و روح برقرار نشود، تکامل درونی افراد شکل نمی‌گیرد، گفت: از ویژگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی، توجه به فروتنی و جوانمردی است. همچنین فرهنگ غنی کشورمان نیز نگاه ویژه‌ای به تواضع دارد و از نمونه‌های بارز فروتنی در ورزشکاران می‌توانیم به جهان پهلوان غلامرضا تختی اشاره کنیم.



معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به توجه ویژه ورزشکاران کشورمان نسبت به مظلومیت مردم غزه و محکوم کردن جنایات اخیر رژیم کودک کش صهیونیستی، اذعان کرد: هیچ حوزه‌ای به اندازه ورزش برای دفاع از آرمان فلسطین هزینه نداده است. ورزشکاران ایرانی در عرصه‌ها و ادوار مختلف حتی به قیمت حذف شدن و از دست دادن مدال، از رقابت با نمایندگان رژیم غاصب صهیونیستی خودداری کرده اند و این موضوع، امر ارزشمندی است که جای تقدیر دارد.

وی در پایان عنوان کرد: از کمبود‌هایی که در زیرساخت‌ها و روند اعزام‌ها وجود دارد مطلع هستیم و می‌دانیم که رقابت برابری با ورزشکاران چین و ژاپن و ... نداریم، اما با این وجود تمام توان خود را به کار گرفته ایم تا این مسائل را رفع کنیم.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار