به زودی ۲۰۰ واحد کوره ریخته گری از محدوده شهر‌های اصفهان، نجف آباد و خمینی شهر خارج می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۸۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷ 17 November 2023

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان در زرین شهر با بیان اینکه هم اکنون میزان آلایندگی بیش از ۲۸ واحد صنعتی به صورت مداوم کنترل می‌شود گفت: به زودی ۲۰۰ واحد کوره ریخته گری در اصفهان نجف آباد و خمینی شهر از شهر‌ها خارج و در شهرک تعیین شده جانمایی و به کار خود ادامه خواهند داد.

لاهیجان زاده با اشاره به تدوین سند به سازی کوره‌های آجر پزی در اصفهان افزود: در آبان ماه ۴۸ کوره آجر در اصفهان بدون مجوز و پروانه با حکم قضایی تعطیل شد.

وی از قطع گاز بیش از ۳۰۰ واحد تولید آجر در شعاع ۵۰ کیلومتری اصفهان خبر داد و گفت: گاز این واحد‌ها در سال گذشته ۳۳ روز قطع شده بود که این زمان امسال تا دو ماه دیگر به طول خواهد انجامید.
مدیرکل محیط زیست استان ارتقای نیرو گاه شهید منتظری اصفهان از بخار به سیکل ترکیبی را از دیگر اقدامات مهم استان برای کاهش کنترل آلایندگی برشمرد و افزود: این اقدام سازنده با سرمایه گذاری یک میلیارد یورویی به زودی انجام خواهد گرفت و مطالعات در خصوص انتقال نیروگاه به شعاع ۵۰ کیلومتری شهر هم در دست بررسی است.

وی با اشاره به توزیع توزیع سوخت استاندارد هم گفت: هم اکنون تا شعاع ۵۰ کیلومتری اصفهان روزانه ۷ و نیم میلیون لیتر بنزین و ۸ میلیون لیتر گازوئیل استاندارد توزیع می‌شود.

لاهیجان زاده توسعه انرژی‌های تجدید پذیر همچون نیروگاه‌های خورشیدی را از دیگر اقدامات استان برای ارتقای محیط زیست و سلامت شهروندان دانست و افزود: تولید بیش از ۲ هزار مگاوات برق از نیروگاه‌های خورشیدی در حال اجراست.

مدیرکل محیط زیست استان ابراز امیدواری کرد با اجرای خط دوم قطار شهری در اسفند ماه ۱۴۰۳ و اجرای طرح‌های قطار شهری اصفهان بهارستان -شاهین شهر -فولادشهر ومجلسی از تردد وسائل نقلیه موتوری کاسته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار