با رسیدن دستگاه حفار تونل به ایستگاه میدان نماز اسلامشهر، عملیات حفاری تونل مترو جنوب غرب استان تهران پایان یافت.
کد خبر: ۱۱۳۸۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴ 18 November 2023

به گزارش تابناک تهران، طی آیینی با حضور استاندار تهران، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسئولین شهرستان اسلامشهر، ظهر امروز دستگاه حفار تونل مترو TBM وارد ایستگاه میدان نماز اسلامشهر شد و بطور رسمی عملیات حفاری فاز نخست تونل مترو جنوب غرب استان تهران پایان یافت.

همزمان با سالروز میلاد باسعادت حضرت زینب کبری(س) دستگاه حفار تونل، آخرین دیواره تونل را حفر و وارد محل ایستگاه میدان نماز شد.

محسن حمیدی شهردار اسلامشهر در این مراسم با ارائه گزارشی از روند اجرای این ابر پروژه ملی، اظهار کرد: با فعالیت شبانه روزی همه عوامل و دست اندرکاران و متخصصان جوان عملیات حفاری تونل مترو جنوب غرب استان تهران با عبور از موانع و چالش های بسیار و با حمایت ها و پشتیبانی همه مسئولین استانی و شهرستانی در مدت زمان بسیار مطلوب و بدون هیچ گونه حادثه و اتفاقی امروز به اتمام رسید.

وی با اشاره به موفقیت و ثبت رکود در اجرای این پروژه که با کار جهادی وهمت همه دست اندارکاران انجام شده، بیان کرد: عملیات حفاری این تونل که در دی ماه سال ۱۳۹۸ مصادف با میلاد باسعادت حضرت زینب کبری(س) آغاز شد، امروز با رسیدن دستگاه حفار به ایستگاه میدان نماز اسلامشهر، عملیات حفاری پروژه عظیم مترو جنوب غرب استان تهران به پایان می رسد.

وی تاکید کرد: برای حفاری تونل مترو جنوب غرب استان تهران تاکنون در حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات داخلی شهرداری اسلامشهر و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات دولتی و ۱۰۰ میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت هزینه شده است و برای تکمیل عملیات عمرانی و اجرای عملیات روسازی و ریل گذاری و همچنین نصب تجهیزات و برق مکانیکی خط مترو هم به همین میزان اعتبار نیاز داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار