سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه مطرح کرد؛
سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: در جشنواره استانی تئاتر امسال استعدادهای برجسته‌ای حضور داشته و نقش آفرینی کردند.
کد خبر: ۱۱۳۸۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۴ 17 November 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، پوریا جلالی عصر امروز (جمعه ٢۶ آبان ماه) در آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی کرمانشاه که با معرفی تیم‌های برتر در تالار انتظار برگزار شد، اظهار کرد: از دست اندرکاران برگزاری این جشنواره تقدیر و تشکر دارم که زحمات زیادی را متحمل شدند.

وی افزود: در این جشنواره استعدادهای بسیاری دیدم و امیدوار به حضور این استعدادها در هنر نمایشی ملی هستیم.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: زحمت‌های افراد حاضر در دبیرخانه جشنواره را نادیده نمی‌گیریم و زحمات آن‌ها در عرصه هنر نمایشی برای ما بسیار ارزشمند است.

 

ضرورت افتخارآفرینی هنر نمایشی کرمانشاه در سطوح ملی

 

علی صفدری معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کرمانشاه در این آیین اظهار کرد: جامعه و هنر تئاتر به واسطه نقش‌آفرینی خود همواره یک هنر زنده است و هنرهای معدودی از نظر طراوت، زنده بودن و اثرگذاری مانند تئاتر هستند.

وی افزود: انتظاری که از هنرمندان حوزه هنر نمایشی داریم این است که به واسطه فضای بصری که در اختیار دارند، همواره از توانمندی و خلاقیت خود بهره لازم را ببرند‌‌.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کرمانشاه تصریح کرد: این جشنواره و سایر جشنواره‌ها ادامه خواهند داشت اما مهم اثری است که دارای مبانی حق، اخلاق و انسانیت باشد.

وی گفت: حداقل پیام امروز این است که آثار فاخری در حوزه هنرهای نمایشی تولید شود و استان کرمانشاه باید به واسطه وجود اثر هنری ارزنده و سابقه هنری خوب، حضور پررنگی در سطوح بالا به‌ خصوص در حوزه هنرهای نمایشی کسب کند.

صفدری ادامه داد: در همه جای دنیا هنر تئاتر بر زندگی اثرگذار است و امید است که شاهد اعتلای این هنر در استان کرمانشاه باشیم و در آینده نزدیک مانند گذشته آثار ارزشمند تولید شود.

صفدری با اشاره به تجارب تأثیر متقابل هنر تئاتر با حوزه‌های اقتصاد و سیاست در جوامع پیشرفته، تأکید کرد: مجموعه هنرمندان عرصه نمایش علاوه بر هنر و فرهنگ در حوزه اقتصاد نیز اثرگذار خواهند بود.

 

ارسال ٣۶ اثر به دبیرخانه سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی کرمانشاه

 

هاشم پورمحمدی دبیر سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی کرمانشاه، در این آیین اظهار کرد: سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی کرمانشاه میزبان ٣۶ اثر هنرمندان سراسر استان کرمانشاه در مرحله بازبینی بود.

وی افزود: این آثار طی سه روز توسط پنج تن از اساتید کرمانشاه بازبینی شده و هفت اثر صحنه‌ای و پنج اثر خیابانی منتخب و به مرحله اصلی جشنواره‌ راه یافتند.

دبیر سی و پنجمین جشنواره تئاتر استانی کرمانشاه تصریح کرد: این جشنواره از ٢۴ آبان ماه لغایت ٢۶ آبان ماه در مجموعه تالار انتظار برگزار شد و سه تن از اساتید برجسته و به نام تئاتر این آثار را داوری کردند.

وی گفت: از بین هفت اثر صحنه‌ای و پنج اثر خیابانی، ٢ اثر در بخش صحنه‌ای و ٢ اثر در بخش خیابانی به مرحله منطقه‌ای معرفی شدند.

این مسئول ابراز کرد: آثاری که به دبیرخانه ارسال شد اغلب به موضوعات اجتماعی، مباحث روز و مشکلات جوانان پرداخته بودند و برخی آثار به حوزه مقاومت، دفاع مقدس و مقاومت مردم غزه اشاراتی داشتند که از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

به گفته وی اغلب آثار در بخش خیابانی با موضوعات مقاومت و دفاع مقدس بودند و آثاری هم ارائه شد که به مشکلات معلولین پرداخته و از خود معلولین کمک گرفتند.

این مسئول ادامه داد: اتفاقی که پس از سال‌ها در این جشنواره افتاد حضور شهرستان‌های استان کرمانشاه بود لذا از تمامی شهرستان‌ها آثاری به جشنواره ارسال و آثار شهرستان‌های کنگاور، هرسين، اسلام‌آباد غرب و پاوه به جشنواره راه یافتند.

پورمحمدی افزود: اتفاق مبارک دیگر در این جشنواره حضور جوانان و کارگردان اولی ها بود و موضوع دیگر کارگاه‌های آموزشی برای اهالی تئاتر با حضور اساتید بود.

وی ابراز کرد: بعد از سالیان طولانی یک شب دورهمی تئاتر داشتیم که در این دورهمی پیشکسوتان و اساتید در کنار جوان‌ترها قرار گرفتند که امید است این دورهمی ها تدوام داشته باشد.

پورمحمدی بیان کرد: از آثار برجسته برای اجراهای عمومی حمایت می‌کنیم و تمامی اجراهای خیابانی در منطقه چهار شهرداری بر روی صحنه خواهند رفت.

وی ادامه داد: بنیاد شهید چهار اثر جشنواره که به موضوع دفاع مقدس و شهدا پرداخته بودند را مورد حمایت قرار داده است.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار