یک متخصص طب ایرانی گفت: «سندرم تخمدان پلی کیستیک» عامل ۸۰ درصد از ناباروری ها به دلیل عدم تخمک گذاری است که دیابت، فشار خون، بدخیمی رحم و کبد چرب از عوامل پر خطر آن محسوب می شود.
کد خبر: ۱۱۳۸۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴ 15 November 2023

راضیه قنبریان با اشاره به تدابیر طب ایرانی برای رفع برخی از بیماری ها و مشکلات زنان مانند ناباروری افزود: می توان از برنامه های غذایی متناسب با طب ایرانی برای رفع مشکلاتی مانند تنبلی تخمدان و ناباروری استفاده کرد.

به گفته وی، در این برنامه غذایی می توان در وعده صبحانه از حریره نارگیل یا بادام، مربای به یا هویچ یا بالنگ همراه با نان سنگک و در وعده نهار و شام از «نخوداب»، باقالی پلو با گوشت یا مرغ، خورشت هویج یا کدو، برنج ایرانی و در میان وعده ها از فرنی، کشمش، مویز و شربت «جلاب» استفاده کرد.

خانم قنبریان گفت: متخصصان طب ایرانی در بیمارستان های آیت الله کاشانی، الزهرا(س) و خورشید اصفهان، شهید منتظری نجف آباد و امیرالمومنین(ع) شهرضا و برخی از مراکز جامع سلامت اصفهان، آماده ارائه خدمات به مردم هستند.

هفته ملی سلامت بانوان ایران (سبا)، از ۲۰ تا ۲۶ آبان است و هدف آن، اطلاع رسانی و حساس‌سازی گروه‌های مختلف جامعه درباره اولویت های سلامت زنان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار