مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: راهداری برای اجرای طرح زمستانی در راه‌های استان کرمانشاه آمادگی کامل دارد.
کد خبر: ۱۱۳۸۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸ 16 November 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرآنلاین، فریبرز کرمی، اظهار کرد: راه‌ها شریان حیاتی توسعه کشور و همواره زنده و پویا هستند و به صورت مستمر نیاز به نگهداری دارند.

وی افزود: در فصل تابستان اقداماتی نظیر لکه گیری جاده ها، خط کشی، روشنایی، ایمن‌سازی راه‌ها و دهانه پرتگاه‌ها صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: راهداری استان کرمانشاه اقدامات لازم را برای فصل زمستان هم انجام داده و آمادگی کامل دارد.

وی گفت: از جمله این اقدامات ۴۸۶ دستگاه انواع ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین راهداری مختص طرح زمستانی در اختیار راهداران قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اورهال دستگاه‌های حمل و نقل و افزودن ۱۰ دستگاه بیل برف روبی نیز انجام شد تا در اسرع وقت نسبت به برف روبی و پاکسازی راه‌ها در مواقع بارش اقدام شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تشریح کرد: به میزان کافی تیغه گریدری، برف پاک کن، ضدیخ، لاستیک و سایر تجهیزات راهداری خریداری شده است.

وی ابراز کرد: ۳۷ راهدارخانه ثابت و ۹ راهدارخانه موقت در نقاط مختلف در استان کرمانشاه و گردنه‌ها مستقر می‌شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۶۳۰ نیروی راهداری برای زمستان آماده باش هستند، گفت: چهار هزار و ۵٠٠ تن نمک و ۴۰ هزار تن شن برای یخ زدایی خریداری و در انبار‌های از قبل پیش بینی شده دپو شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه عنوان کرد: سه هزار و ۵٠٠ تن آسفالت سرد برای چاله پرکنی زمستانی جاده‌ها به کار گرفته شده است.

کرمی اضافه کرد: در بیش از هشت هزار کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی خط کشی انجام شده است.

وی ادامه داد: رامبل‌های هشدار دهنده در جاده‌ها و مسیر‌های حادثه خیز با هماهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی برای ایمنی راه‌ها در زمستان نصب شده است.

وی تأکید کرد: بیش از ۹ نقطه حادثه خیز در طول مسیر‌های اصلی به صورت هندسی مرتفع و حدود ۱۰ نقطه حادثه خیز باقیمانده که اکنون در حال رفع اصلاح هندسی این نقاط هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار