استمرار شدت غلظت آلاینده ها در هوای اصفهان و چند شهرستان دیگر استان موجب تداوم تعطیلی مدارس برای دومین روز باعث انتقاد مدیرکل آموزش و پرورش شد.
کد خبر: ۱۱۳۷۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱ 13 November 2023

پیرو مصوبات کمیته اضطرار الودگی هوای استان اصفهان مدارس تمامی مقاطع، مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی در مناطق ۶ گانه شهر اصفهان و شهرستانهای خمینی شهر، فلاورجان، شاهین شهر، زرین شهر، مبارکه، نجف آباد، پیربکران، فولادشهر و برخوار و سجزی بمنظور کاهش اثرات منفی الودگی بر سلامت دانش آموزان در روز دوشنبه برای دومین روز متوالی تعطیل شد.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان با انتقاد از تعطیلی مدارس گفت: تنها راه حل کاهش و کنترل آلایندگی تعطیلی تعلیم و تربیت نیست؛ بلکه تعطیلی مدرسه باید اولویت آخر باشد.

محمدرضا ابراهیمی افزود: تعطیل شدن مدارس منجر به کاهش آلودگی هوا نخواهد شد؛ زیرا با تعطیلی مدرسه، دانش‌آموزان همراه با خانواده به سطح شهر می‌آیند و بار دیگر در معرض آلودگی قرار می‌گیرند.

وی افزود: نهادها و سازمان‌های ملی و استانی باید تمام راه‌ها را بررسی و طی کنند و درصورتی که هیچ‌یک نتیجه‌بخش نبود سراغ تعطیلی مدارس بیایند.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان خاطرنشان کرد: در صورتی که دانش‌آموز در مدارس حضور داشته باشند، مجموعۀ آموزش و پرورش مراقبت بیشتری خواهد کرد تا در معرض آلودگی قرار نگیرد و امیدوارم مسوولان به نحوی عمل کنند که سلامت جسمی و سلامت اخلاقی و رفتاری و آموزشی دانش‌آموزان توأمان مدنظر قرار گیرد.

در همین این راستا اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان اعلام‌ کرده است که با توجه به تداوم آلودگی هوا و تعطیلی مدارس و تاکید بر عدم تعطیلی امر آموزش، لازم است مدیران مدارس ترتیبی اتخاذ کنند تا آموزش دانش آموزان از طریق بستر شاد و در صورت عدم تشکیل کلاس در شاد، به صورت موقت از طریق پلتفرم های ایرانی ادامه یابد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار