رییس اداره بهزیستی کاشان گفت: در حال حاضر ۱۷ هزارو ۴۰۰ کودک در این شهرستان واجد شرایط غربالگری بینایی هستند که از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزارو ۱۵۱ نفر آنان بینایی سنجی شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۳۷۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵ 12 November 2023

ام البنین متقی نژاد افزود: برنامه کشوری غربالگری بینایی کودکان سه تا ۶ سال از چهارم آبان در بخش‌های دولتی و غیر دولتی آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ۲ مرکز به عنوان مجری در طرح غربالگری بینایی با بهزیستی همکاری می‌کنند گفت: اجرای این طرح در یک پایگاه دائمی مستقر در اداره بهزیستی کاشان و همه خانه های بهداشت و مهد های کودک و مراکز پیش دبستانی شهرستان در قالب پایگاه غیر دائمی، آغاز شد و خانواده‌ها انجام آن را جدی بگیرند.

رییس اداره بهزیستی کاشان بیان کرد: ۲ مرکز فرادید و بصیر، مرکز تشخیص بینایی سنجی، و ۲ مرکز مثبت زندگی در پوشش موسسات غیر دولتی با ۲ دستگاه غربالگری بینایی این طرح را اجرا می‌کنند.

متقی نژاد گفت: شهروندان حداکثر تا پایان بهمن ماه فرصت دارند با در دست داشتن شناسنامه کودک به اداره بهزیستی یا پایگاه‌های دائمی تحت نظارت سازمان بهزیستی، مراکز مثبت زندگی و مرکز بهداشت شهرستان‌ مراجعه کنند و از خدمات غربالگری یبنایی بهره مند شوند.

متقی نژاد افزود: ۱۴۲کودک دارای آمبلیوپی (تنبلی چشم) در سطح شهرستان شناسایی شده اند،کودکانی که با تشخیص پزشکی نیاز به عینک داشتند، با تخصیص پنج میلیارد ریال ، کمک هزینه عینک برای هر فرد، مورد حمایت قرار گرفتند.

وی با تاکید بر اینکه غربالگری بینایی مهمترین راه پیشگیری از معلولیت در این حوزه است گفت: این برنامه صرفا یک غربالگری نیست بلکه کودکان دارای مشکل بینایی پس از شناسایی به سطوح بالاتر برای درمان ارجاع می‌شوند و به این صورت می‌توان از بروز معلولیت کم بینایی و نابینایی در جامعه جلوگیری کرد.

متقی نژاد افزود: خدمات این بخش برای افراد کم بضاعت رایگان است لذا انتظار می‌رود ضمن اطلاع رسانی صحیح، خانواده‌ها به موقع برای انجام غربالگری بینایی مراجعه کنند تا از تحمیل هزینه‌های بیشتر جلوگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار