شهردار مهریز:
شهردار مهریز با اشاره به برگزاری جشنواره قرمه گفت: این جشنواره از جشنواره‌های بومی و محلی است و معتقدیم این جشنواره، نشاط اجتماعی را در جامعه افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۳۷۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸ 13 November 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، حمیدرضا زارع بیدکی با اشاره به اینکه جشنواره قرمه از عصر 23 تا 26 آبان ماه جاری در باغ پهلوانپور مهریز برگزار می شود، اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشنواره علاوه بر معرفی ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و اجتماعی شهر مهریز، افزایش نشاط اجتماعی است.
وی عنوان کرد: امروز ایجاب می کند که برای مردم بیشتر در زمینه نشاط اجتماعی کار کنیم و باعث اعتلای فرهنگ بومی شهرستان شویم.
شهردار مهریز با اشاره به اینکه این چهارمین جشنواره قرمه است که در مهریز برگزار می شود، افزود: استقبال مردم از سه دوره قبلی جشنواره بسیار خوب بود به همین دلیل در صدد برگزاری چهارمین دوره جشنواره برآمدیم.
زارع بیدکی با بیان اینکه قرمه یک غذای سنتی و دیرینه مهریز بوده که به دست فراموشی سپرده شده بود، عنوان کرد: این غذای اصیل، سنتی و مقوی به واسطه همین جشنواره احیا شد و اکنون بسیاری از افراد با پخت قرمه برای خود کسب درآمد می کنند.
وی با اشاره به فعالیت 80 غرفه در این نمایشگاه یادآور شد: چهارمین جشنواره قرمه، غذاهای سنتی و نان مهریز با اجرای برنامه های شاد و متنوع توسط هنرمندان مطرح استان و کشور، از 24 تا 26 آبان از ساعت 9 تا 21 در باغ پهلوانپور مهریز برپاست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار