دادستان کرمانشاه با اشاره به تخلفات برخی مشاغل خصوصا پزشکان در اخذ وجه نقد از مراجعان، گفت: پزشکانی که از بیماران وجه نقد دریافت می‌کنند مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۱۱۳۷۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸ 12 November 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه؛ «حمیدرضا کریمی» روز یکشنبه، اظهار کرد: براساس گزارشات متعددی که از سوی شهروندان دریافت کرده ایم، برخی از مشاغل در بخش مراکز درمانی خصوصی مانند پزشکان، مراکز تصویربرداری، آزمایشگاه‌های تشخیص طبی و سایر بخش‌ها مراجعان را وادار به پرداخت وجه نقد می‌کنند.

وی افزود: پزشکان و این مراکز برخلاف قوانین حاکم به خصوص ضوابط مقرر در قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان از این شیوه غیرقانونی استفاده می‌کنند.

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: این رفتار برخلاف قانون، اخلاق و وسیله‌ای برای فرار مالیاتی است که باعث تضییع حقوق شهروندان و تحمیل زحمت به آن‌ها می‌شود و همچنین جرم محسوب شده و مستلزم تعقیب قانونی و کیفری خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه دادستانی کرمانشاه در راستای حفظ حقوق عامه این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: در این موضوع طی مکاتبه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی این نهاد را مکلف کرده ایم تا بر رفتار پزشکان و مراکز درمانی خصوصی در این رابطه نظارت کند.

کریمی اضافه کرد: بنابراین اعلام می‌شود، هرگونه استفاده از شیوه‌های غیرقانونی برای اخذ وجه از بیماران و ارجاع آن‌ها به تهیه وجه نقد و عدم استفاده از کارتخوان خلاف قوانین و مقررات مربوطه و ترفندی برای دور زدن قانون و فرار مالیاتی است و مستوجب پیگرد قضایی خواهد بود.

وی یادآور شد: لازم است دانشگاه علوم پزشکی علاوه بر اقدامات نظارتی، از طریق سامانه مربوط به شکایات مردمی نیز مستندات لازم را جمع آوری و نتیجه را به صورت مستمر جهت اقدام قانونی به این مرجع اعلام نماید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار