کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: دمای هوای زنجان صبح شنبه نسبت به روز گذشته ۶ درجه افزایش یافت.
کد خبر: ۱۱۳۷۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳ 11 November 2023

به گزارش تابناک زنجان، حسین سلطانی افزود: طی شبانه روز گذشته زنجان با کمینه دمای هوای سه درجه سانتیگراد به عنوان سومین مرکز استان سرد کشور ثبت شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف است، یادآور شد: آسمان شهرستان طارم قسمتی ابری تا ابری است که گاهی با وزش باد همراه خواهد شد.

سلطانی شرایط جوی استان را تا روز دوشنبه هفته جاری پایدار پیش بینی کرد و اظهار داشت: از روز سه شنبه شدت وزش باد در مناطق مختلف استان به آستانه نسبتا شدید خواهد رسید و این شرایط تا پایان هفته جاری تداوم خواهد داشت.

وی تصریح کرد: از روز چهارشنبه سامانه بارشی وارد استان و موجب بارش‌های پراکنده باران خواهد شد که این شرایط نیز تا پایان هفته جاری ادامه خواهد یافت.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهر‌های استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان سه و ۱۸ درجه، ابهر چهار و ۲۱، خرمدره ۶ و ۲۰ درجه، آببر ۱۲ و ۲۳ درجه، سلطانیه یک و ۱۸ درجه، قیدار ۶ و ۱۷ درجه و ماهنشان سه و ۱۹ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار