امام جمعه شهرکرد گفت: در سفر استانی رئیس جمهور، ضعف‌ها باید با صداقت بیان و به رئیس جمهور منتقل شود تا تصمیم‌های لازم در جهت رشد استان گرفته شود و اگر در این میان صداقت حاکم نباشد امری نابخشودنی صورت گرفته است.
کد خبر: ۱۱۳۷۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۲ 10 November 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد گفت: قلبی که قساوت بر آن حاکم شود، موعظه در آن اثر نمی‌کند و گناه و معصیت برایش عادی می‌شود، لذا باید جلوی این قساوت را بگیریم و با قلبی موعظه‌پذیر به سمت رستگاری حرکت کنیم.

امام جمعه شهرکرد، با اشاره به روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه، خاطرنشان کرد: جهان امروز عکس این شعار در حرکت است و علم در جهت تخریب و جنگ به کار گرفته شده و از انواع سلاح‌ها برای حاکمیت بر بشریت مظلوم استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه نگاه انسانی در علوم امروزی گم است، افزود: در قضیه غزه شاهدیم که چطور رژیم صهیونیستی در جهت کشتار جمعی کودکان و زنان بی‌پناه، ۶ هزار نفر را با انواع بمب‌ها به خاک و خون کشیده است.

نکونام بیان کرد: زبان از بیان وحشی‌گری‌های صهیونیست‌ها عاجز است و دل هر شنونده‌ای به درد می‌آید، هر چند ما در این کشور در امنیت به سر می‌بریم، اما برادران ما در غزه با انواع مشکلات مواجه هستند که باید از جهان مطالبه کنیم تا به جنایت‌های این رژیم غاصب پاسخ دهد.

جمهوری اسلامی علم را در خدمت صلح و توسعه به کار گرفته است

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: جمهوری اسلامی به فضل الهی علم را در خدمت صلح و توسعه به کار گرفته است و با حرکت به این سمت توانسته امید را دل‌ها زنده کند تا ارزش‌های انسانی بار دیگر در جامعه جاری و ساری شوند.

وی اظهار داشت: ساخت موشک در جمهوری اسلامی با تمسک به آیات قرآنی و برای دفاع است و هدفی تحت عنوان آدم‌کشی و کشتار جمعی را دنبال نمی‌کند.

نکونام با اشاره به روز حمایت از بیماران کلیوی و روز جهانی دیابت گفت: دیابت بیماری تحت عنوان مرگ خاموش است که نیازمند کنترل و رصد مداوم است لذا جمهوری اسلامی گام‌های خوبی برداشته و با برنامه‌های متنوع مردم را به پیشگیری و درمان زودهنگام سوق داده است.

فرهنگ مطالعه باید در جامعه افزایش یابد

امام جمعه شهرکرد با اشاره به روز کتاب و کتابخوانی و کتابدار، ادامه داد: بسیج عمومی باید ایجاد شود تا فرهنگ مطالعه بر جامعه حکم‌فرما شود و آگاهی، بینش و بصیرت در جامعه به وجود آید.

وی خاطرنشان کرد: بصیرت و بینش تنها با فضای مجازی و تلفن همراه به دست نمی‌آید بلکه باید با مراجعه به منابع اصیل و کتاب‌های تخصصی بر بینش جامعه افزود و زمینه‌های پژوهش و تحقیق را در جامعه افزایش داد.

نکونام در خصوص ثبت‌نام انتخابات خبرگان رهبری، بیان کرد: در اذهان و افکار عمومی ورود بنده به این انتخابات مطرح شده است، اما اقدامی از این‌جانب صورت نگرفته و نخواهد گرفت چرا که امامت جمعه و نمایندگی، ولی فقیه میدان وسیعی است و امید است توفیق داشته باشم این وظایف را کامل و جامع انجام دهم.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: خوشبختانه در این عرصه خلا و کمبود نیست و افراد شایسته‌ای هستند که بار این مسئولیت را بر دوش بگیرند و مردم نیز با بصیرت و حضور پرشور در انتخابات، صحنه‌ای تاریخی را رقم می‌زنند.

وی اظهار داشت: زمزمه‌هایی در مورد سفر رئیس جمهور به استان است که باید این فرصت را مغتنم بشماریم و بر آبادانی و عمران استان بیفزاییم.

نکونام اذعان داشت: کار‌های زیربنایی خوبی توسط دولت سیزدهم انجام شده است، هر چند شاید مسائل اقتصادی باعث شده این فعالیت‌ها دیده نشود، اما دولتمردان در تلاش هستند تا مشکلات اقتصادی را نیز به تدریج حل کنند.

امام جمعه شهرکرد گفت: سفر‌های استانی رئیس جمهور سفر‌هایی کاربردی است و بدون تشریفات به دنبال اولویت‌ها و پیشبرد اهداف است تا بهترین تصمیم‌ها متناسب با میدان گرفته شود و برای ضعف‌های موجود تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی افزود: ضعف‌ها باید با صداقت بیان و به رئیس جمهور منتقل شود تا تصمیم‌های لازم در جهت رشد استان گرفته شود و اگر در این میان صداقت حاکم نباشد امری نابخشودنی صورت گرفته است.

نکونام تصریح کرد: نیروهای کارآمد، این دولت را به آرمان‌هایش می‌رساند لذا باید نیرو‌هایی ورود پیدا کنند که بتوانند مشکلات را برطرف کنند، در این میدان مردم شاهدند و اگر سخنی غیرواقع گفته شود به صداقت مردم خدشه وارد می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار