امام جمعه بخش مرکزی یزد:
امام جمعه بخش مرکزی یزد بر توجه به وضعیت مسکن، اجاره‌بها و مدیریت حضور اتباع در بافت تاریخی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۳۷۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷ 10 November 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در منطقه دهنو با اشاره به آیات 21 و 22 سوره مبارکه بقره در زمینه اهمیت تقوا اظهار کرد: جنبه استدلالی و عاطفی تقوا در آیات 21 و 22 سوره مبارکه بقره بیان شده است و خداوند متعال انسان را به بندگی، عبادت، پیمودن مسیر کمال از طریق عبادت دعوت می‌کند.
امام جمعه بحش مرکزی یزد ادامه داد: این دعوت خداوند به بندگی به واسطه این است که خداوند به عنوان خالق، انسان را خلق کرده و برای او نعمت‌هایی بر روی زمین قرار داده است.
وی با اشاره به اینکه همواره این پرسش مطرح است که چرا باید خداوند را عبادت کرد، گفت: در پاسخ به این پرسش باید گفت که شَکی نیست برای عبادت باید به دستورات الهی در عرصه‌های مختلف معارفی، اخلاقی، آدابی و احکامی باید توجه کرد، زیرا ما در برابر هر یک از این عناوین و فضائل مسئولیت‌هایی داریم.
مدرسی با اشاره به وظایف انسان در برابر احکام با استناد به آیات قرآن تصریح کرد: ایمان به تمام احکام الهی زیرا انسان نمی‌تواند بخشی از آیات الهی را بپذیرد و بخشی را نپذیرد، آشنایی و فراگیری احکام الهی، تسلیم بودن در برابر احکام الهی و عمل به آن و بیان احکام و پرهیز از کتمان الهی نیز بخشی از وظایف انسان در برابر احکام الهی است که در آیات قرآن به آن پرداخته شده است.
امام جمعه بخش مرکزی یزد در خطبه‌ی دوم نماز جمعه این هفته در منطقه دهنو با اشاره به روایتی اخلاقی از امام سجاد (ع) عنوان کرد: بنابر این روایت هر بنده با سه مصیبت در هر روز روبه‌رو است که متاسفانه از هیچکدام این مصیبت‌ها عبرت نمی‌گیرد و اگر عبرت می‌گرفت بسیاری از امور دنیایی بر او آسان می‌شد.
وی ادامه داد: مصیبت اول کاسته شدن از عمر او در هر روز است، اما اگر هر روز از مال انسان کاسته می‌شد بسیار ناراحت می‌شد و به این مصیبت توجه می‌کرد و این در حالیست که کاسته شدن از عمر، او را ناراحت نمی‌کند؛ جبران مال امکان‌پذیر است اما جبران عمر از دست رفته هرگز اتفاق نمی‌افتد.
مدرسی اظهار کرد: مصیبت دوم آن است که انسان به دنبال تمام و کمال رزق است و نمی‌داند که اگر این مال حلال باشد باید حساب بدهد و اگر حرام باشد باید عِقاب آن را تحمل کند.
امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه سومین مصیبت بزرگترین مصیبت‌ها است، گفت: بزرگترین مصیبت آن است که انسان هر روز به مرگ نزدیک‌تر می‌شود و نمی‌داند که آیا این مرگ به بهشت منتهی می‌شود و یا به جهنم، بنابراین این مورد اعظم مصیبت‌ها است.
وی ضمن تقدیر از حضور مردم در راهپیمایی روز 13 آبان عنوان کرد: علت اعلام نفرت از آمریکا این است که جنایاتی که آمریکا علیه کشور، ملت و تمامیت ارضی ما انجام داده است را اگر هر کشور دیگر علیه آمریکا انجام می‌داد، ملت و دولت آمریکا علیه آن کشور نیز اعلام نفرت می‌کردند.
مدرسی ادامه داد: جریان غمبار غزه و مردم فلسطین قلوب جامعه جهانی را به درد آورده است، اما این پرسش مطرح می‌شود که چرا غرب به ویژه آمریکا از این جنایت تا این حد حمایت می‌کند؟.
امام جمعه بخش مرکزی یزد عنوان کرد: 2 هزار سرباز نخبه آمریکا در این جنگ حضور دارند و پل ارتباطی بین غرب و اسرائیل را ایجاد کردند و پیوسته ادوات جنگی از آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان به دست نیروهای اسرائیلی می‌رسد.
وی ادامه داد: این جنایات علیه مردم غزه و فلسطین نقض حقوق بشر است و با توجه به این مورد چرا همچنان حمایت‌های دولت‌های غربی نسبت به اسرائیل وجود دارد؟
مدرسی با بیان اینکه حقوق بشر بیان شده در غرب با استانداردهای خودشان مطرح شده است، گفت: این حقوق بشر با استانداردهای مختلف است و اگر خودشان این حقوق بشر را زیر پا بگذارند، همانطور که سال‌ها در عراق، لبنان، سوریه و افغانستان زیر پا گذاشتند، مشکلی ندارد اما اگر ملتی مظلوم و دنبال حق خود باشد، این دولت‌های غربی دادخواهی آنان را خلاف میل خود می‌دانند و بلافاصله آن‌ها را به نقض حقوق بشر متهم می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه این حمایت‌ها از سوی آمریکا برای رژیم اشغالگر به پیش از انقلاب اسلامی باز می‌گردد، عنوان کرد: این حمایت از رژیم اشغالگر قدس به دلایل وابستگی سیاسی دولت آمریکا به رژیم صهیونیستی و سلطه سیاسی و اقتصادی این رژیم بر آمریکا، جلوگیری از قدرت یافتن جامعه اسلامی با تقویت این غده سرطانی و التهاب آفرینی در این راستا و جبران شکست‌های غرب به ویژه آمریکا از مسلمانان در کشورهای مختلف است و به همین دلیل غرب از حمایت رژیم اشغالگر قدس دست برنمی‌دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار