هلال احمر ایران نشان ویژه «داوطلبی» به مدیرعامل فولاد کاوه داد؛
تابناک هرمزگان_اهدائ ۲۰۵ مخزن ۲۰۰۰لیتری به خانواده های کم بضاعت و نیازمند  توسط فولاد کاوه انجام شد.
کد خبر: ۱۱۳۷۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳ 10 November 2023

به گزارش تابناک هرمزگان، با پایان یافتن مرحله نخست طرح داوطلبی خیرات آب «خیرآب»، از طریق مشارکت داوطلبانه فولاد کاوه جنوب کیش برای کاهش تنش آبی روستاهای کمتر برخوردار جزیره قشم، کام شماری افزون بر یکهزار نفر روستانشین نیازمند و ۲۰۵ خانوار از اهالی کم بضاعت روستاهای باغ بالا و کنارسیاه این جزیره، شیرین شد که به پاس این اقدام ابتکاری، هلال احمر ایران نشان ویژه «داوطلبی» خود را به مدیرعامل فولاد کاوه تقدیم کرد.

 

آیین پایانی طرح داوطلبی خیرات آب «خیرآب» با حضور حجت الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه شهرستان قشم، سیدعباس حسینی، مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، شهرام داوری، رییس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت آب و برق و تأسیسات قشم، کامبیز قهرمانی، مشاور رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی، محمد علی موذن تبار، معاون جذب و ساماندهی این سازمان و سرهنگ پاسدار حجت امیری کیا، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم در مرکز روستای محروم و کمتربرخوردار کنارسیاه، واقع در منطقه فوق بحرانی تنش آبی غرب جزیره قشم برگزار شد.

 

سید عباس حسینی، مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در این آیین که جمعی از مسئولان ملی، استانی و ملی،و همچنین جمعی از معتمدین و اهالی روستای کنار سیاه نیز حضور داشتند، گفت: در قالب طرح داوطلبی خیرات آب با نام اختصاری «خیرآب»، ۲۰۵ مخزن ۲ هزار لیتری از جنس پلی اتیلن از سوی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش برای ۲ روستای محروم و کم تر برخوردار «باغ بالا» و «کُنار سیاه» جزیره قشم خریداری شد.

 

وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح ابتکاری از محل منابع مالی بخش رسالت های اجتماعی این شرکت، مشارکت در کاهش تنش آبی روستاهای کمتربرخوردار جزیره قشم به ویژه منطقه بحران غرب جزیره در ذیل هدف اصلی «کاهش اثرات منفی ناشی از تغییرات اقلیمی» بوده است.

 

حسینی تصریح کرد: این مخازن ۲مترمکعبی تامین شده به شرکت آب، برق و تاسیسات قشم تحویل شد تا به خانواده های نیازمند و کم بضاعت ساکن ۲ روستای محروم یادشده، به وسیله تانکر به صورت خانه به خانه آبرسانی شود.

 

مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش توضیح داد: با تامین، ارسال و تحویل این مخازن و با ذخیره آب مورد نیاز مردم، علاوه بر ارایه خدمات آبرسانی مطلوب تر به ساکنین این ۲ روستای کم تر برخوردار جزیره قشم، به فرایند مدیریت بحران کم آبی و کاهش تنش آبی روستاهای این جزیره نیز کمک می شود.

 

حسینی اضافه کرد: مسوولیت شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در این فرآیند، تامین مالی، تهیه و تجهیز ملزومات مربوط به فرآیند تامین منابع، تولید و توزیع آب شرب برای روستاهای محروم و کمتر برخوردار جزیره قشم بود؛ که در نخستین اقدام جهادی، به منازل مسکونی روستای محروم هدف‌ گذاری شده در ۲ منطقه بحرانی مرکز و غرب این جزیره آبرسانی صورت می پذیرد.

 

وی گفت: جامعه هدف در گام نخست، ساکنین ۲ روستای «کُنار سیاه» - (با جمعیت غالب صیاد و دریا پیشگان و مذهب اهل سنت با جمعیت ثابت و سیار افزون بر ۱۰۱ خانوار) و «باغ بالا» - (دارای ساکنین دارای مشاغل کشاورزی، خدماتی و مذهب تشیع با جمعیت ثابت و سیار افزون بر ۱۰۴ خانوار) است.

 

مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش اعلام کرد: طرح آبرسانی از طریق تانکر و نصب مخازن ۲ متر مکعبی خانگی بالای پشت‌ بام‌ ها، با اولویت خانواده‌ های کم‌ بضاعت و نیازمندان تحت پوشش سازمان‌ های حمایتی انجام خواهد شد.

 

شایان ذکر است، تفاهم نامه طرح داوطلبی «خیرات آب» (با نام اختصاری خیرآب) به‌ منظور تامین منابع مالی، تهیه و تجهیز ملزومات مربوط به فرآیند تولید و توزیع آب شرب برای روستاهای محروم و کمتر برخوردار جزیره قشم ششم مهرماه ۱۴۰۲ در بخش میانی همایش وحدت به میزبانی بندر لافت جزیره قشم، که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید «محمدحسن ابوترابی‌فرد» امام‌ جمعه موقت تهران و مهمانان عالی‌ رتبه استانی و ملی برگزار شد، به امضای «سید عباس حسینی» مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش و «شهرام داوری» شرکت آب و برق و تاسیسات قشم با محوریت حجت‌الاسلام «غلامرضا حاجبی» امام‌ جمعه شهرستان قشم و نماینده سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر رسید.

 

نکته قابل‌ توجه در این تفاهم نامه این است که با آبرسانی به ۲ روستای هدف‌گذاری شده در گام نخست ابتکار «خیرآب»، طرح های کاهش تنش آبی با استفاده از ظرفیت خیران و تامین مالی از محل مسوولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی به پایان نمی‌رسد؛ چرا که در یکی از بندهای این تفاهم نامه قید شده که «با موافقت طرفین این تفاهم‌ نامه، می‌تواند در رابطه با آبرسانی به دیگر روستاهای محروم جزیره قشم تمدید شود».

انتهای پیام//

برچسب ها: فولاد کاوه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار