استاندار گلستان گفت: براساس برآوردهای اولیه حجم خسارات سیلاب در گلستان ۲۵۰ میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۷۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱ 09 November 2023

به گزارش تابناک گلستان، علی محمد زنگانه عصر امروز در جلسه مدیریت بحران شهرستان گالیکش اظهار کرد: طی روز‌های اخیر به دلیل بارش‌های رگباری و حجم بالای رواناب شاهد وقوع سیلاب در برخی از شهرستان‌های شرقی گلستان بودیم.

استاندار گلستان افزود: براساس برآورد‌های اولیه حجم خسارات ۲۵۰ میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.

وی از حضور رئیس مدیریت بحران و وزیر کشور در صورت ضرورت در استان خبرداد و گفت: این حوادث و پدیده‌ها بهانه‌ای برای رفع مشکلات آنی هستند و ما نگاه پیشگیرانه هم باید نسبت به بسیاری از مسائل داشته باشیم.

زنگانه بیان کرد: هنگامی که با طبیعت بدرفتاری می‌کنیم پاسخ خود را خواهد داد، این سیلاب‌های عظیم در کلاله بار‌ها اتفاق افتاده، اما تاکنون این حجم از خسارت وارد نشده بود.

استاندار گلستان عنوان کرد که بررسی‌های فنی نشان از مداخلات انسانی ناصحیح در طبیعت دارد و مقرر شد از لحاظ فنی مسائل بررسی شود و ما احداث کانال و کاشت درخت در اراضی شیبدار و همچنین مداخلات در برخی از روستا‌ها را در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی اعلام کرد: تله‌های رسوب گیر و طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری در بالا دست نقاط سیلاب گیر مخصوصاً در پل ورودی گالیکش اجرا خواهد شد.

زنگانه اضافه کرد: برنامه آمایشی هم تدوین خواهد شد تا امکانات و خدمات دستگاه‌ها به صورت هم افزا و با رعایت اولویت‌ها اجرایی شود.

استاندار گلستان تاکید کرد: در طرح شهید لولایی ۱۶۰ کیلومتر از رودخانه‌ها طی دو سال لایروبی شده و بزودی منابع خوبی برای این کار اختصاص داده خواهد شد.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار