معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین گفت: شناسایی موارد غیراصولی و خارج از استاندارد کمپ‌‎های ترک اعتیاد استان در دستور کار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۳۶۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰ 08 November 2023

به گزارش تابناک قزوین، علی فولیان ضمن تاکید بر بهبود کیفیت مراکز ترک اعتیاد استان، از حادثه آتش سوزی منجر به فوت تعدادی از مددجویان در یکی از کمپ‌های ترک اعتیاد کشور اظهار تأسف کرد و گفت: با نظارت این معاونت گروه بازرسی از فعالیت مراکز ترک اعتیاد استان با حضور نمایندگان دستگاه‌های مسئول، از جمله دادستانی، پلیس مبازره با مواد مخدر، بهزیستی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، دانشگاه علوم پزشکی و همچنین آتش نشانی با هدف شناسایی موارد غیراصولی و خارج از استاندارد اعم از فیزیکی، بهداشتی، ایمنی و... و پیشگیری از بروز حوادث احتمالی مشابه در استان تشکیل شد.

وی افزود: تا ظرف ده روز آتی می‌بایست نسبت به بازرسی از مراکز یاد شده اقدام و نواقص احتمالی موجود در مراکز به موقع شناسایی و مرتفع شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین با بیان اینکه در این خصوص بین دستگاه‌های ذیربط تقسیم کار شکل گرفته یادآور شد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین بر فعالیت کمی و کیفی مراکز موضوع ماده ۱۶ و نظارت بر فعالیت مراکز موضوع ماده ۱۵ و تبصره ۲ ماده ۱۶ به صورت مستمر نظارت دارد.

فولیان اذعان کرد: در پایان بازرسی‌ها در صورت شناسایی موارد غیراصولی و مخاطره آمیز، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر موظف است نسبت به پیگیری رفع نواقص از دستگاه‌های ذیربط از جمله اداره کل بهزیستی استان، دانشگاه علوم پزشکی و... اقدام و نتیجه را به معاونت گزارش کند.

وی در پایان عنوان کرد: دادگستری کل استان قزوین در صورت مشاهده و یا دریافت هرگونه گزارشی مبنی بر تخلف هریک از مراکز یاد شده ضمن برخورد با مسوولین مراکز با متولیانی که قصور و تخلف داشته‌اند برخورد قانونی خواهد کرد.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار