عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رژیم صهیونیستی شکل حاد و جنون آمیز برترانگاری تمدن غربی است.
کد خبر: ۱۱۳۶۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۵ 06 November 2023

به گزارش تابناک کرمان، سعید جلالی عصر امروز در جمع دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی اظهار کرد: بخش مهمی از توجیه نظری استعمار و استثمار غربی بر اساس همین برتر انگاری قومی تمدن غربی است که در آثار برخی از مهمترین چهره‌های لیبرالیسم غربی مثل جان لاک بازتاب یافته است.
 


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در بنیاد ذهنی تمدن غرب، فلسطینی‌ها، همانند بومیان آمریکا، نمی‌توانند حقوق برابر با آنها داشته باشند. جنایات اسرائیل تحقق عملی همین اعتقاد است که نه تنها مقابله‌ای با آن صورت نمی‌گیرد بلکه آمریکا برای حمایت از آن بودجه هم تصویب می‌کند و حق کاپیتولاسیون هم بر همبن مبناست.

جلیلی تصریح کرد: خون‌بارترین جنگ‌های قرن اخیر از جنگ‌های جهانی اول و دوم تا جنگ‌های چند دهه اخیر آمریکا و جنگ‌های رژیم صهیونیستی حاصل فزون‌خواهی و استکبار تمدن غرب است.

عضو شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: استثناگرایی آمریکایی تازه‌ترین نسخۀ برترپنداری غربی است که با قیافۀ نیروی ارمغان‌آور آزادی، هیچ هویت و سرزمین مستقلی را برای هر که به او سر ننهد، تاب نمی‌آورد.
 


جلیلی خاطرنشان کرد: ذات استثناپندار آمریکایی هیچ سلطه‌ای را جز با چیره کردن یک متفرعن نمی‌پذیرد؛ نسخه او در چند دهه گذشته برای منطقه غرب آسیا، به‌ویژه در حمایت از رژیم جنایتکار صهیونیستی این را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: استثناگرایی آمریکایی به خود اجازه می‌دهد هر بلایی سر دیگران بیاورد، به این بهانه که آنها در وضع طبیعی بوده و توسعه ‌نیافته‌اند و تمدن ندارند و شایستۀ هیچ حقوق بشری نیستند، بلکه اوست که باید برای آنان تمدن به ارمغان ببرد، و آنها وقتی حساب می‌شوند که کامل تسلیم او باشند.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار