بیش از ۳۰ نقطه حادثه خیز در مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌های دفع آب‌های سطحی شهرستان بویین میاندشت شناسایی شده است.
کد خبر: ۱۱۳۵۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷ 02 November 2023

فرماندار بویین میاندشت در جلسه کارگروه تخصصی سیل و مخاطرات رودخانه‌ای گفت: این نقاط اگر اصلاح و مرتفع نشوند در زمان بروز سیل می‌تواند علاوه بر خسارت به مزارع و محور‌های دسترسی خسارت جانی هم به همراه داشته باشد.
رضاعلی معصومی با اشاره به هشدار‌های هواشناسی مبنی بر افزایش میزان بارش‌ها در پائیز امسال گفت: تمام پل‌ها که بر روی رودخانه‌ها و مسیل‌ها ساخته شده باید بازبینی شوند و هرگونه مسدودی را هرچه سریعتر برطرف کرد همچنین وضعیت بند‌های خاکی باید بررسی و اگر آبی در آن‌ها ذخیره شده است سریع تخلیه شود تا ظرفیت آبگیری در زمان بارش‌ها افزایش یابد.
رئیس اداره منابع آب بویین میاندشت نیز گفت: برداشت هرگونه مصالح از کف رودخانه‌ها بدون هماهنگی واخذ مجوز ممنوع است، زیرا این کار موجب به هم خوردن شیب رودخانه و ایجاد گودال‌های بزرگ در مسیرعبور آب می‌شود.
محسن میرزایی افزود:یکی دیگر از نقاط حادثه خیز در مسیر رودخانه، پل روستای قره بلطاق است که ظرفیت انتقال آب ندارد و این موضوع موجب پس زدگی آب و آسیب به مزارع کشاورزی می‌شود.
وی در خصوص بند‌های خاکی منطقه گفت: سد خاکی نوغان و بند‌های آبخیزداری روستا‌های قلعه بهمن، ماربر، کرچ و هلاغره هم نیاز به حصار کشی دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار