روزانه چهار میلیون دلار کالا از گمرک اصفهان به خارج از کشور صادر می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۵۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵ 31 October 2023

مدیرکل گمرک استان اصفهان صادرات استان گفت: میزان صادرات اصفهان از ابتدای سال تا پایان مهر ماه یک میلیون و ۳۵۴ هزار تن کالا به ارزش ۸۴۷ میلیون و ۷۸۶ هزار دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از لحاظ وزنی ۸ درصد و حیث ارزش ۲ درصد افزایش داشته است.
رسول کوهستانی افزود:در ۲۱۶ روز ابتدایی سال ۱۴۰۲ به طور متوسط روزانه سه میلیون و ۹۴۳ هزار دلار و به میزان ۶ میلیون و ۲۹۹ هزار کیلو گرم کالا از طریق گمرک استان اصفهان صادر شده است.

کوهستانی ادامه داد: از گمرک اصفهان ۶۱۶ نوع کالا‌ی صادراتی از جمله محصولات چدن آهن و فولاد و مصنوعات آن، محصولات پتروشیمی، فرش ماشینی و دستباف و محصولات لبنی به خارج از کشور صادر می‌شود.
وی ادامه داد:تعداد کشور‌های هدف صادرات از طریق گمرک استان اصفهان ۸۷ کشور است که عراق، پاکستان، افغانستان، ترکیه و امارات متحده عربی مهمترین مقاصد صادراتی گمرک استان اصفهان بوده است.

آنطور که کوهستانی گفته:در هفت ماه ۷۱ هزار و ۴۸ تن کالا به ارزش ۳۶۵ میلیون دلار از طریق گمرک استان اصفهان ترخیص شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۱۲ درصد رشد و از حیث ارزش هشت درصد افزایش نشان می‌دهد.
مدیرکل گمرک استان اصفهان با اشاره به اینکه عمده کالا‌های وارداتی گمرکات ماشین آلات مکانیکی و برقی، خطوط تولید، اجزا و قطعات و مواد اولیه و واسطه‌ای مورد نیاز واحد‌های تولیدی است اضافه کرد: مهمترین کشور‌های مبدا واردات به مقصد گمرک استان اصفهان چین، امارات متحده عربی، ترکیه، آلمان و ایتالیا بودند.
قُطب‌های صنعتی شامل فولاد، منسوجات، هواپیماسازی، لوازم خانگی، رنگ‌سازی و صنایع نظامی از دلایل اهمیت گمرک اصفهان است.
استان اصفهان با پنج گمرک تابعه فعال، در کیلومتر پنج جاده اصفهان- شیراز واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار