رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جهانی شده ، گفت: غزه و حرکت‌های مردم این سرزمین، نشان دهنده این است که فرهنگ ایثار و شهادت فراگیر شده است.
کد خبر: ۱۱۳۵۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵ 03 November 2023

به گزارش تابناک زنجان، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ظهر امروز در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان زنجان حوزه ایثار و شهادت را مربوط به تمدن ایران اسلامی دانست و اظهار کرد: وقایع غزه محصول فرهنگ انقلاب اسلامی است و ما به عنوان پرچمدار این مکتب باید به زنده نگه‌داشتن آن کمک کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شناساندن قهرمانان واقعی به جامعه را مورد تاکید قرار داد و افزود: این شناسایی منجر به شناسایی افراد مستعد احترام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جهانی شده است، ادامه داد: غزه و حرکت‌های ایثارگرانه مردم این سرزمین، نشان دهنده این است که فرهنگ ایثار و شهادت فراگیر شده است.

قاضی‌زاده هاشمی با تشریح دلایل احترام جامعه به سادات به دلیل انتساب به پیامبر اسلام گفت: جنس احترام به رزمندگان هم از این نوع احترام است که باید عمومیت یافته و تبدیل به فرهنگ شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه هدف امام راحل ایجاد نهادی برای پیگیری امور ایثارگران بوده است، تصریح کرد: ایجاد نهاد، منجر به واگذاری همه امور به این نهاد است و برخورد دوستان بیرون از بنیاد، مطالبه‌گرانه است در حالیکه طبق قانون دیگران هم در این حوزه وظیفه دارند، ولی پاسخگوی بنیاد نیستند.

وی با بیان اینکه عمده خانواده ایثارگران نیازمندی مادی ندارند هر چند درصدی دارند، افزود: این نیازمندی اغلب در حوزه تکریم و یک وظیفه عمومی و توجه عملی است که امیدوارم محقق شود.

قاضی‌زاده هاشمی به برجسته بودن شهدای استان زنجان اشاره و تاکید کرد: هر چند وضعیت زنجان خوب است، ولی در کل عقب‌ماندگی‌هایی دارد که امیدوارم با همراهی مسؤولان استانی حل شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: خانواده‌های شهدا، نیازمند تکریم هستند، چراکه عزیزترین هستی خود را در دفاع از کشور نثار کردند.

وی با تأکید بر نقش ائمه جمعه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیان کرد: در استان زنجان نماینده، ولی فقیه توجه ویژه به این امر دارند.

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر این که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خوب است، اما بهتر از آن تعمیق این فرهنگ با حفظ مبانی و اخلاق است، گفت: اگر به این موضوع توجه کنیم، جامعه و جوانان هدایت خواهند شد و هیچ چیزی آن را از راه راست منحرف نخواهد ساخت.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار