گزارش تابناک از حضور خبرنگاران در منطقه چهار شهرداری یزد
اتوبوس خبر شهرداری یزد در دور دوم فعالیت خود به ایستگاه منطقه چهار رسید و خبرنگاران به بررسی پروژه‌ها و اقدامات این منطقه پرداختند.
کد خبر: ۱۱۳۵۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵ 03 November 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، اتوبوس خبر روابط عمومی شهرداری یزد در دور دوم فعالیتش این بار به منطقه چهار شهرداری رفت تا خبرنگاران به صورت مستقیم با پروژه‌ها و اقدامات شهرداری در این منطقه آشنا شوند.

سید ابوالفضل کشفی در این برنامه اظهار کرد: منطقه چهار از لحاظ جغرافیایی در شمال غرب و غرب استان یزد قرار دارد که شامل میدان معلم تا میدان امام حسین و بلوار کوثر و همچنین بلوار ۱۷ شهریور می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: این منطقه دارای تک بناهای تاریخی، بافت جدید و قدیم است و با جمعیت ۱۳۷ هزار نفر یکی از محلات پر جنب و جوش استان به شمار می‌رود.

مدیر شهرداری منطقه ۴ شهرداری یزد مساحت مجموع منطقه چهار یزد را ۴ هزار و ۱۰۰ هکتار عنوان کرد و گفت: ناحیه بزرگ آزادشهر، پردیسان، خیراباد، عیش‌آباد، کوی امیرالمومنین، کوی حجت، بخشی از محله خرمشاه، بلوار ۱۷ شهریور، بلوار عابدی، بلوار شهید خلیل حسن بیگی و خیابان اذر یزدی جزء شهرداری منطقه چهار به حساب می‌آید.

اصلاح هندسی مسیر ورودی دانشگاه پیام نور و حوزه علمیه

از جمله پروژه‌هایی که در این برنامه مورد بازدید خبرنگاران قرار گرفت، اصلاح هندسی مسیر ورودی دانشگاه پیام نور و حوزه علمیه بود.

در جریان بازدید از این پروژه، رفیع معاون عمرانی شهرداری منطقه چهار با اشاره به اینکه تردد در این مسیر به علت وجود دانشگاه و حوزه علمیه زیاد است افزود: در این راستا تعریض باند و ساماندهی ورودی و خروجی در جهت کاهش تصادفات با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

معاون عمرانی شهرداری منطقه چهار یزد گفت: رفوژ میانی، یک هزار و ۵۰۰ متر طول جدول‌گذاری و همچنین دو هزار و ۵۰۰ متر زیرسازی و آسفالت از جمله اقدامات این پروژه به حساب می‌آید که در حال انجام است و تا یک ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

اتوبوس خبر به ایستگاه منطقه چهار شهرداری یزد رسید

اعتبار تخصیص داده شده برای زمین های حصار کشی کم است

پس از بازدید از پروژه اصلاح هندسی ورودی دانشگاه پیام نور و حوزه علمیه، خبرنگاران با اتوبوس خبر به محل پروژه پیاده روسازی بلوار شهید عابدی رفتند.

کشفی در این بخش از بازدید به پیاده‌روسازی بلوار شهید عابدی اشاره کرد و گفت: فاز یک بلوار عابدی سال گذشته به بهره‌برداری رسید و در حال حاضر مساحت ۳ هزار متر مربع پیاده‌رو‌سازی و مناسب‌سازی آن در دست اجرا است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون یک هزار و ۷۰۰ متر مربع این پروژه اجرا و به بهره‌برداری رسیده گفت: حصارکشی زمین‌های رها شده فاقد مالک و مجهول المالک در راستای ایمنی و جلوگیری از مشکلات بهداشتی و زیست محیطی در این بلوار با اخطار سه بار به مالکین از طریق معاونت خدمات شهری و سیما و منظر مراحل حصارکشی و زیباسازی انجام می‌گیرد.

رفیع معاون عمرانی شهرداری منطقه چهار هم در این رابطه گفت: اعتبار پروژه حصارکشی ۷۰۰ میلیون تومان برای زمین‌هایی که مشکل امنیتی و ایمنی برای ساکنین دارد اختصاص داده شده است.

وی گفت: تعداد زمین‌های که از طرف مردم گزارش داده می‌شود زیاد است و بودجه و اعتبار تخصیص داده شده برای زمین‌های حصارکشی کم است.

پیاده محوری اولویت شهرداری منطقه چهار در بلوار حضرت خدیجه(س)

بلوار حضرت خدیجه(ص) سومین مقصد خبرنگاران در اتوبوس خبر منطقه چهار شهرداری یزد بود که سید ابوالفضل کشفی در بازدید از این پروژه یکی از اولویت‌های شهرداری منطقه ۴  را آزادسازی پروژه بلوار حضرت خدیجه دانست و گفت: ابتدای این پروژه سه راه آبنما و انتهای آن بلوار شهید حسن خلیل بیکی است و فاز اول آن با اولویت پیاده محوری به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر منطقه چهار یزد با اشاره به اینکه در این بلوار چند معابر اصلی به بلوار ختم می‌شود و برای کاهش بار ترافیکی دو میدان‌گاه طراحی شده افزود: پروژه دفع آب‌های سطحی در این بلوار با شروع کار شهردار محی‌الدینی و مدیریت بحران شهرداری فعالیت بیشتری را انجام داده و در تمام مناطق پنجگانه شهرداری استان دفع آب‌های سطحی در اولویت قرار دارد.

وی گفت: این مخزن که در مهر ماه شروع به کار کرده و تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته گنجایش 120 متر مکعب ذخیره آب را دارد.

کشفی یکی از دلایل ایجاد این مخزن زیر زمینی را وجود زمین‌های کشاورزی اطراف بلوار دانست و گفت: منبع ذخیره آب برای جدایش آب شرب و کشاورزی بلوار حضرت خدیجه(س) می‌باشد.

وی گفت: اعتبار این مخزن یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است که ظرف مدت ۴۰ روز دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

اتوبوس خبر به ایستگاه منطقه چهار شهرداری یزد رسید

احداث پارک باغ سیب کوچه ۱۹ شهید عابدی

پس از بلوار حضرت خدیجه(س)، پرژوه باغ سیب میزبان خبرنگاران بود و توضیحاتی در رابطه با این پروژه از سوی مسئولان شهرداری اعلام شد.

کشفی در ادامه بازدید خبرنگاران از پروژه‌های شهرداری منطقه ۴ یزد به پارک باغ سیب واقع در کوچه ۱۹ شهید عابدی اشاره کرد و گفت: با وجود باغات قدیمی در کوچه بیوک متراژ دو هزار و ۵۰۰ متر مربع اطراف باغات به بوستان باغ سیب اختصاص پیدا کرد.

فاطمه زارع رئیس کمیسون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر یزد هم در این برنامه به توضیحاتی در ارتباط با مسائل مرتبط با این منطقه پرداخت و گفت: جدا از بحث سیما و منظر، آرامستان‌ها، آتشنشانی و پسماند به موضوع فضای سبز باید نظر ویژه داشته باشیم.

زارع گفت: این پروژه در ابتدا به بوستان بانوان باغ سیب اختصاص داشت که به لحاظ امنیتی به بوستان عمومی تغییر یافت.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست استان یزد گفت: باید توجه بیشتری به فضای سبز بانوان و خانواده شود چرا که اگر زنان در خانواده شاد باشند فضای خانه کامل شاد و بانشاط خواهد بود.

بازپیرایی پارک درون محله‌ای

خبرنگاران در ادامه برنامه اتوبوس خبر به بازدید از پروژه‌های بازپیرایی پارک‌های درون محله‌ای رفتند و کشفی در ادامه بازدید با بیان اینکه یکی از اقداماتی که مناطق پنج گانه شهرداری مکلف به انجام آن هستند و بودجه هم در نظر گرفته شده است باز پیرایی پارک‌های درون محله‌ای است افزود: ۳۵ پارک درون محله‌ای در منطقه ازادشهر وجود دارد که بازپیرایی آن در دستور کار شهرداری منطقه چهار است.

مدیر شهرداری منطقه چهار یزد با اشاره به اینکه محلات باید دارای پارک و فضای سبز باشند گفت: پارک لاله بالغ بر ۲۵ سال قدمت دارد مساحت پارک لاله سه هزار متر مربع که شامل یک هزار و ۳۰۰ متر کف سازی است.

کشفی به پیشرفت ۶۰ درصدی بوستان لاله اشاره کرد و گفت: ظرف مدت یک ماه آینده فاز یک بوستان لاله با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد و فاز دوم آن تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

رفیع معاون شهرداری منطقه چهار هم در ادامه با بیان اینکه اقداماتی همچون روشنایی، وسایل بازی، کف‌چینی و دیوارچینی در بوستان لاله در حال انجام است گفت: دورچینی درختان به حالت نیمکت در نظر گرفته شده که هم جداسازی درختان با بوستان را دارد و هم به عنوان نیمکت استفاده می‌شود و تاکنون ۶۰۰ متر طول دیوار چینی دارد.

پنج میلیارد تومان اعتبار دفع آب‌های سطحی

موضوع پروژه های دفاع آبهای سطحی هم یکی در بازدید خبرنگاران مورد توجه قرار گرفت، کشفی در این بخش پروژه‌های شهرداری منطقه چهار گفت: اکثر معابر در سیل سال گذشته دچار بحران بودن شناسایی و بر اساس اولویت‌بندی لوله‌گذاری شده است.

کشفی گفت: ۷۰ میلیمتر بارندگی در کمتر از دو ساعت قابل جذب نخواهد بود و سیلاب است ولی بارندگی مداوم و کم را امسال مدیریت خواهیم کرد تا مردم کمتر دچار مشکل شوند.

بارندگی کم و مداوم را میتوان کنترل کرد

کشفی خاطرنشان کرد: عملیات دفع آب‌های سطحی از اسفند ماه پارسال شروع به کار کرد مهمترین معظل در سیل گذشته محله عیش آباد بود که هفت خانه تخریب و ده خانه دچار سیلاب شد که و با ۴۹۹ متر طول لوله کذاری شده و آبهای سطحی کل هیابان پارساییان دفع می‌کند و به بلوار موحدی ارسال می‌کند.

وی ادامه داد: امسال اگر بارندگی داشته باشیم ۸۰ درصد اب با توجه به لوله‌گذاری‌ها دفع می‌شود که اعتبار دفع آب‌های سطحی ۵ میلیارد تومان است.

اتوبوس خبر به ایستگاه منطقه چهار شهرداری یزد رسید

۱۰ میلیارد تومان اعتبار زیرسازی و آسفالت معابر در منطقه چهار

مدیر منطقه چهار شهرداری یزد در ادامه بازدید خبرنگاران از پروژه‌های شهرداری در منطقه چهار، مهمترین اقدامات شهرداری منطقه چهار را دفع آب‌های سطحی و کنترل روان‌آب‌ها دانست و افزود: زیرسازی آسفالت کوچه‌های بالای شش متر در منطقه چهار در دستور کار قرار دارد و در حال انجام است.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به 110 هزار متر مربع آسفالت و زیرسازی کوچه‌های بالای شش متر با پیگیری‌های ساکنین انجام شده است.

وی در ادامه گفت: بالغ بر ده میلیارد تومان زیر سازی و آسفالت توسط سازمان عمران به کوچه‌هایی خسارت دیده در سیل سال گذشته اختصاص داده شد.

کشفی گفت: منطقه چهار امسال بیشترین حجم آسفالت و زیرسازی را داشته است با زیرسازی مناسب و آسفالت کاهش بار ترافیکی در این منطقه هم کم خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار