رییس جمهور در جمع مردم سنندج:
رئیس جمهور گفت: امروز شرایط جامعه برای مردم و مسلمانان عالم رنج آور است و این شرایط را دشمنان اسلام ایجاد کرده اند.
کد خبر: ۱۱۳۵۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴ 02 November 2023

به گزارش تابناک کردستان، رئیس جمهور کشورمان روز پنجشنبه در جمع مردم استان کردستان در میدان آزادی سنندج اظهار کرد: کردستان، استان صفا و وفا با مردمانی سخت کوش است و خداوند متعال را سپاسگزارم از اینکه در جمع باشکوه شما زنان و مردان، دختران و پسران و جوانان و نوجوانان این مرز و بوم هستم.

وی افزود: امروز شرایطی را می گذارنیم که برای شما مردم و همه مسلمانان و مردم عالم رنج‌آور است، شرایطی که دشمنان اسلام برای مردم غزه پیش آورده اند، مردمی که می خواهند از خانه و کاشانه و وطن خود دفاع کنند و در این راستا مقاومت و ایستادگی را برگزیدند.

آیت الله رئیسی اضافه کرد: امروز ما ۲ صحنه را می بینیم، آنچه که در غزه می گذرد، صحنه‌ای کریه، زشت، سیاه و ظلمانی و صحنه استکبار، خود بزرگ بینی، ظلم، تعدی و تجاوز است که انسان کراهت دارد بگوید این‌ها انسان هستند، این‌ها انسان نیستند بلکه حیوان‌هایی هستند که خود را در قالب انسان نشان می‌دهند.

 

جوانان و نوجوانان فلسطینی زمینه بیداری در عالم را فراهم کردند

رئیس جمهور ادامه داد: با وجود تمام این مشکلات که دشمنان برای فلسطینی‌ها ایجاد کرده اند، جوانان و نوجوانان فلسطینی راه ایستادگی، شرف، عزت و تسلیم نشدن در مقابل دشمنان را طی می‌کنند و باید به این رشادت‌ها و ایثارگری‌ها افتخار کرد، چرا که حرکت آنان و خون شهدا، در عالم، بیداری ایجاد کرد؛ بسیاری‌ها بیدار شدند و فهمیدند آمریکایی ها جز منافع خودشان به هیچ چیزی فکر نمی‌کنند و ارزشی برای شرف و انسانیت قایل نیستند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دنیا امروز متوجه شده که آمریکایی‌ها عامل این جنایت در فلسطین هستند، حقوق انسان‌ها را پایمال می کنند و مدعیان حقوق بشر ناقصان حقوق بشر هستند، تاکید کرد: جمهوری اسلامی به برکت خون شهیدان و راهنمایی‌های امام امت و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی سال‌ها است این موضوع را فریاد می‌زند که رژیم صهونیستی غاصب و حقوق انسانها را لگد مال می‌کند. 

 

دنیا به حقانیت جمهوری اسلامی پی برده است

وی با بیان اینکه رژیم غاصب صهونیسم، رژیمی است که اساس آن بر کشتار و تجاوز قرار گرفته و جعلی است، اضافه کرد: بسیاری از ملت‌ها و کشورهای جهان به حقانیت مواضع جمهوری اسلام ایران پی بردند و به برکت خون شهدای فلسطین و شهدای ایران اسلامی بیدار شدند و فهمیدند دوست و دشمن کدام است.

آیت الله رئیسی ادامه داد: مردم بیدار و با بصیرت کردستان، پیشمرگان کُرد مسلمان و زنان و مردان سلحشور این دیار همواره در مقابل شعارهای توخالی و تجزیه طلبان و معاندان ایستادگی کرده و می کنند.

وی اضافه کرد: مردم شهرها و روستاهای استان کردستان افتخار دارند که این مرز و بوم را در مقابل دشمنان حفظ کرده اند، ضمن اینکه امنیت این سرزمین، مرهون خون شهدا است و وحدت و انسجام سنی و شیعه مدیون مجاهدت مجاهدان و ایستادگی مردان و زنان با بصیرت است.

رئیس جمهور با بیان اینکه این وحدت و امنیت بسیار ارزشمند است، گفت: کار و فعالیت در این استان به خوبی در حال انجام است و وضعیت و شرایط در شهر و روستا به برکت انقلاب متفاوت از پیش شده است و دانش آموزان و دانشجویان و دانش پژوهان می‌توانند به پدران، مادران و پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ هایشان مراجعه کنند و وضعیت شهرها و روستاها قبل از انقلاب و امروز را جویا شوند.

امروز ملت ایران امیدوار به آینده است

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امروز ملت ایران امیدوار به آینده است و جوانان آینده را بسیار درخشان می‌بینند، گفت: جوانان ما کارها و کوشش‌‎های بسیاری در حوزه‌های مختلف علم و فناوری، صنعت، معدن و کشاورزی انجام داده‌اند و علم افزایی و معرفت افزایی را پیشه کردند و اکنون شرایط برای کار، فعالیت و تلاش آماده است.

رئیس جمهور با اشاره به سفر به کردستان و کوشش برای رفع مشکلات مردمان این کردستان، افزود: در دور نخست سفر مشکلاتی که مردم سنندج و برخی از شهرهای کردستان با آن مواجه بودند، بررسی شد و با کوشش‌های مدیران در سفر دوم شاهد بهره برداری از برخی از این طرح‌ها از جمله راه آهن همدان - سنندج بودیم که گام بسیار خوبی بود و باید از دست‌اندرکاران آن قدردانی کرد.

وی با اشاره به مساله مسکن به عنوان یکی از مشکلات موجود، اعلام کرد: با اقدامات انجام شده، بیش از پنج هزار مسکن در استان کردستان افتتاح می‌شود و در این سفر ۲۵ هزار قطعه زمینی که واگذار شده است، عملیات ساخت در آن آغاز و تسهیلات در برای رفع مشکل مسکن پرداخت می‌شود.

اولویت ما در کردستان بومی‌گزینی است

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه مشکل کردستان بیکاری است و در این زمینه اولویت ما در استان بومی‌گزینی است، تاکید کرد: باید از نیروهای بومی استفاده شود و باید کوشش کرد در وضعیتی که شرایط مساوی است، نیروی تحصیل کرده و دانش آموخته بومی دانشگاهی جذب شود.

وی ادامه داد: نگاه مردم به ادارات و کارآمدی دستگاه‌های استانی است و جاهای دیگر را در پایتخت نمی‌بینند، لذا از مدیران استان می‌خواهم با همه وجود بدون روابط ناسالم و پارتی بازی به رفع مشکلات مردم بپردازند و همه تلاش آنها رضایت ارباب رجوع باشد.

گره گشایی از مسائل و مشکلات مردم

آیت الله رئیسی اضافه کرد: مساله بیکاری بسیار مهم است و در کشور ظرفیت و زمینه اشتغال فراوانی داریم، کارخانه و کارگاه های نیمه تعطیل زیادی داریم و باید تلاش کنیم بیش از پنج هزار کارگاه و کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل را به چرخه تولید بازگرداندیم.

وی با اشاره به کارهای دانش بنیان جوانان افزود: در آغاز به کار دولت برخی از وزارتخانه ها با ۱۰۰ شرکت ارتباط داشتند و اکنون این تعداد به ۶۰۰ شرکت افزایش یافته و این مهم با فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان محقق شده است.

کاهش آمار بیکاری در کردستان

رئیس جمهور افزود: تابستان امسال آمار بیکاری نسبت به یک دهه گذشته کاهشی شده است و امیدواریم مسئولان استانی برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری حتی یک روز را هم غنیمت بشمارند.

وی ادامه داد: در این سفر ۳۵ هزار میلیارد تومان برای کار توسعه‌ای و طرح‌هایی که در استان انجام شده هزینه شده است و اعتبارهای بیشتری هم برای طرح‌های نیمه تمام اختصاص می یابد و مسکن، بیکاری و معیشت مردم از نکات مهم و مورد توجه دولت است.

آیت الله رئیسی اضافه کرد: دولت مساله معیشت و زندگی مردم را در اولویت قرارداده است و با وجود همه تهدیدها و تحریم‌ها، شیطنت‌ها و اقدام‌های دشمنان شبانه‌روز در تلاش هستیم تا مشکلات کاهش یابد.

وی گفت: یقین داریم مردم کردستان همچنان که تاکنون درخشیده‌اند پس از این نیز با تلاش جوانان غیور این راه همچنان پیموده خواهد شد.

رئیس جمهور تاکید کرد: بسیار خوشحالم که امروز در جمع مردم کردستان هستم و تمایل داشتم در همه شهرهای استان حضور پیدا می کردم اما امکان رفتن به همه شهرها نیست و امروز زمینه برای دیدار با مردم و دیدن مشکلات آنها فراهم شده است و باید از نزدیک مسائل را دید و دنبال کرد و برای رفع آنها تلاش کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار