استاندار زنجان گفت: کتابخانه‌های عمومی هویت جدیدی پیدا کرده‌اند و برای ارتقای فرهنگ عمومی باید به این مقوله توجه جدی داشت.
کد خبر: ۱۱۳۵۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵ 01 November 2023

به گزارش تابناک زنجان، محسن افشارچی، استاندار زنجان ظهر امروز در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان اظهار داشت: اخیرا کتابخانه‌های عمومی هویت جدیدی پیدا کرده‌اند و برای ارتقای فرهنگ عمومی باید به حوزه کتاب، کتابخوانی و کتابخانه‌ها توجه جدی داشت.

استاندار زنجان ضمن اشاره به اهمیت فضاسازی کتابخانه‌ها در جذب مخاطبین ادامه داد: کتابخانه‌ها با ایجاد فضای جذاب می‌توانند افراد بیشتری را جذب کتاب و کتابخوانی کنند و اخیرا طراحی فضای کتابخانه‌های عمومی در سطح استان ارتقا یافته است.

وی با بیان اینکه به مقوله کتابخانه‌ها و فرهنگ باید توجه جدی داشت، خاطرنشان کرد: بایستی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه زیرساخت‌های لازم فراهم شود و ارتقای فرهنگ عمومی و ترویج فرهنگ کتابخوانی نیازمند همت جمعی است.

در ادامه این جلسه محمد رضاخانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه رویکرد ارائه خدمات در کتابخانه‌های عمومی بروزرسانی شده است، اظهار داشت: کتابخانه یک مرکز اجتماعی گسترده است و امروزه به عنوان باشگاه فرهنگی ایفای نقش می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان ضمن اشاره به افتتاح کتابخانه عمومی شیخ عبدالکریم زنجانی در منطقه اسلام آباد، تصریح کرد: استقبال عموم مردم از افتتاح این کتابخانه بسیار خوب بوده است و کارگاه‌های آموزشی متنوعی از قبیل خیاطی، آموزش ریاضی و مشاوره خانواده در این کتابخانه در حال برگزاری است.

وی خاطر نشان کرد: کتابخانه‌های عمومی گسترده‌ترین شبکه فرهنگی استان را تشکیل می‌دهند و نقش تاثیرگزاری در پیشگیری از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دارند.

معرفی اعضای جدید انجمن، استفاده از فضا‌های مازاد ادارات و سازمان‌های اجرایی برای ایجاد یا جابجایی کتابخانه‌های عمومی، تخصیص اعتبار جهت تکمیل پروژه‌ها، تعمیر و تجهیز کتابخانه‌ها و بهره‌مندی کتابخانه‌های عمومی از اعتبارات مربوط به مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و طرح ایجاد مجتمع فرهنگی-کتابخانه‌ای در کتابخانه عمومی استاد روزبه زنجان از اهم موضوعات مورد بررسی در این جلسه بود.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار