مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان‌های اهواز و کارون گفت: ساخت ۲ هزار و ۸۳۴ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن شهرستان اهواز از سوی این بنیاد در دست ساخت است.
کد خبر: ۱۱۳۵۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶ 31 October 2023

غلامعباس شریعتی‌نژاد بیان کرد: از این تعداد ۷۵۴ واحد در منطقه "اکباتان" اهواز در چهار فاز با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ۲ هزار و ۸۰ واحد مسکونی نیز در منطقه "سپیدار" با ۱۰ درصد پیشرفت در دست ساخت است.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن یکی از دستگاه‌های متعهد در اجرای این طرح است گفت: میزان تسهیلات پرداختی به متقاضیان نهضت ملی مسکن تا پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

شریعتی‌نژاد اظهار کرد: متقاضیان مسکن ملی در شهرستان کارون نیز ۲ هزار و ۸۰۰ نفر هستند که از این تعداد ۷۸ نفر پای کار آمدند.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان‌های اهواز و کارون افزود: طرح نهضت ملی مسکن شهرستان کارون به دلیل وجود معارض‌ در این منطقه، همچنان عملیاتی نشده است.

بهسازی و زیرسازی معابر ۶۵ روستای شهرستان‌های اهواز و کارون

وی گفت: سال گذشته در ۴۲ روستای اهواز و ۲۳ روستای کارون عملیات بهسازی و زیر سازی معابر انجام شد.

شریعتی‌نژاد با اشاره به تامین اعتبار این پروژه‌ها از محل استانی ،ملی و نفت افزود: ۴۶۵ میلیارد ریال برای روستاهای اهواز و ۲۲۴ میلیارد ریال اعتبار برای روستاها کارون اختصاص یافت.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان‌های اهواز و کارون ادامه داد: برای سال جاری بهسازی معابر ۲۵ روستای دیگر برنامه ریزی بود اما هنوز در این زمینه قیر رایگان و اعتبارات لازم اختصاص نیافته که در صورت تامین اعتبار، ممکن است تعداد روستاها برای بهسازی معابر افزایش یابند.

وی از اجرای ۴۴۰ هزار مترمربع آسفالت در روستاهای شهرستان‌های اهواز و کارون در یکسال خیر خبرداد.

هدفگذاری برای مقاوم سازی ۳۲۰ مسکن در روستاهای اهواز

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان‌های اهواز و کارون با اشاره به اهمیت مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی به ویژه در مقابله با زلزله افزود: امسال ۳۲۰ واحد مسکونی روستایی در روستاهای شهرستان اهواز مقاوم سازی خواهند شد.

وی از مقاوم سازی ۴۱۳ خانه روستایی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر اهواز و کارون در سال گذشته خبر داد و گفت: تسهیلاتی که به روستاییان برای اجرای این پروژه پرداخت می‌شود ۲ میلیارد ریال است.

شریعتی نژاد اضافه کرد: متاسفانه برخی بانک‌ها در دریافت ضمانت سختگیری می‌کنند که در کُند شدن روند اجرای طرح موثر است.

صدور یکهزار و ۸۰۰ جلد اسناد ملکی منازل روستایی و شهری در اهواز و کارون

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان‌های اهواز و کارون اظهار کرد: سال گذشته اقدامات لازم برای صدور یکهزار و ۸۰۰ جلد سند ملکی منازل روستاها و همچنین شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر شهرستانهای اهواز و کارون انجام شد که درخواست یکهزار و ۲۰۰ نفر از این تعداد ثبت و ۴۰۰ سند صادر شده است.

وی گفت: صدور سند اماکن روستایی و همچنین شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر بر اساس قانون" الحاق و ساماندهی" به بنیاد مسکن واگذار شده است.

بر اساس این گزارش، بیش از ۲۸۰ هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن باید به مدت چهار سال در استان خوزستان ساخته شود.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار