رئیس اداره حفاظت محیط زیست دره شهر:
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دره شهر از انتقال حدود ۴۰ تن پسماند صنعتی شرکت استیل کرد با نظارت کارشناسان این اداره از سوی شرکت معتمد به مرکز مجاز امحاء خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۵۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵ 01 November 2023

به گزارش تابناک ایلام: کیانوش شادیوند اظهار داشت: در طی سال جاری حدود ۴۰ تن پسماند صنعتی ویژه شامل لجن تصفیه‌خانه صنعتی شرکت استیل کرد واقع در شهرک صنعتی دره شهر، تحت نظارت کارشناسان محیط زیست شهرستان، پس‌ از کسب مجوزهای لازم و با رعایت تمام موازین زیست محیطی جهت بی خطرسازی و امحاء به مراکز مجاز امحا پسماند خارج از استان انتقال یافت.

وی افزود: بر اساس قانون مدیریت پسماندها ،پسماند ویژه به  پسماندهایی اطلاق می شود که به دلیل بالا بودن حداقل یکی از خواص خطرناک از قبیل سمیت، بیماری زایی، قابلیت انفجار یا اشتعال، خورندگی و مشابه آن به مراقبت ویژه نیاز داشته باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دره شهر گفت: با توجه به اینکه پسماندهای مذکور حاوی فلزات سنگین بوده و در صورت تخلیه در محیط و عدم مدیریت صحیح، می تواند موجب آلودگی شدید محیط زیست، منابع آب و خاک و به خطر انداختن سلامت مردم گردد بر همین اساس پسماند ویژه محسوب گردیده و تحت نظارت به مراکز مجاز امحاء پسماند انتقال داده شده است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار