برای ساخت و ساز در خط ۲ قطار شهری اصفهان، افزایش همکاری‌های جدید به تصویب شورای شهر رسید.
کد خبر: ۱۱۳۵۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹ 30 October 2023

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اجرایی شدن قرارداد «طراحی و اجرا تا تأمین مالی» حوزه تجهیزات و فناوری خط دوی مترو اصفهان گفت: اجرایی شدن این قرارداد در قالب مجموعه همکاری با محوریت بزرگترین شرکت ریلی جنوب غرب آسیا و یکی از چهار توربین ساز برتر دنیا مصوب شد.
علی صالحی با اشاره به اینکه میزان قرارداد بیش از ۵۹۰ میلیون یورو است، افزود:این یکی از اولین و بزرگ‌ترین قرارداد‌ها در حوزه شهری است و امیدواریم تا با کمک دانش و فناوری داخلی شاهد بهره برداری سریع‌تر از خط باشیم.
خط ۲قطار شهری از بخش شمال شرق و منطقه ۱۴ (ایستگاه دارک) اصفهان آغاز می‌شود و با عبور از خیابان‌های زینبیه، لاله و هاتف، میدان امام علی (ع)، خیابان نشاط و فلسطین، به ایستگاه دروازه دولت می‌رسد و در این ایستگاه با خط یک تقاطع خواهد داشت.
بنا به اعلام مدیر اجرایی ایستگاه‌های خط ۲ مترو اصفهان، احداث ایستگاه‌های آمادگاه، نقش جهان، طوقچی، خَلَجا، شاهد و عُمان سامانی تاکنون به ترتیب ۴۷، ۲۰، ۷۰، ۶۴، ۷۰ و ۹۹ درصد پیشرفت داشته است.
پیش بینی شده مرحله نخست خط ۲ قطار شهری اصفهان از محل دارک تا زینبیه در ناحیه شمال شرقی این خطه، سال ١۴٠٣ به بهره‌برداری می‌رسد.

برچسب ها: قطار شهری ، مترو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار