در نیمه نخست امسال، بیش از ۲۴ میلیارد و ۸۴۷ میلیون لیتر نفت خام و انواع فرآورده‌های نفتی از منطقه اصفهان به مبادی مصرف انتقال داده است.
کد خبر: ۱۱۳۵۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸ 30 October 2023

معاون عملیات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ـ منطقه اصفهان گفت: منطقه اصفهان ظرفیت انتقال حدود ۴۰ درصد نفت خام مورد نیاز پالایشگاه‌های کشور، از میدان‌های نفتی مارون واقع در امیدیه استان خوزستان به پالایشگاه اصفهان و بخشی از خوراک مورد نیاز پالایشگاه‌های تهران و تبریز را دارد.
حشمت اله امیری با بیان اینکه بیش از ۱۵ میلیارد و ۶۷۰ میلیون لیتر نفت خام از مناطق نفت خیز جنوب دریافت و به اصفهان ارسال شد، افزود: از این مقدار بیش از ۱۱ میلیارد و ۲۸۰ میلیون لیتر نفت خام به پالایشگاه اصفهان تحویل داده و بیش از ۳ میلیارد و ۸۴۰ میلیون لیتر نفت خام مازاد بر نیاز این پالایشگاه به منطقه تهران ارسال شد.
وی گفت: همچنین دراین مدت ۹۵۱ میلیون لیتر در مخازن تحت اختیار در مرکز انتقال نفت و تأسیسات شهید بهشتی برای موارد اضطراری ذخیره شده است.
معاون عملیات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ـ منطقه اصفهان افزود: در طول این مدت میزان بیش از ۴ میلیارد و ۵۲ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی شامل بنزین از انواع سوپر، موتور، یورو ۴، نفت گاز و یورو ۴، نفت سفید و نفت کوره و ATK از انبار نفت شهید محمد منتظری و خطوط ورودی از منطقه جنوب شرق کشور و دیگر خطوط حوزه استحفاظی برای استفاده در مبادی مصرف رسید و ارسال شد.
منطقه اصفهان یکی از مناطق ۱۲ گانه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران است که گستره عملیاتی آن با ۸ مرکز انتقال نفت و ۲ تأسیسات انتهایی و بیش از یکهزار و ۱۰۰ کیلومتر خطوط انتقال مواد نفتی و ۲۷ ایستگاه مخابراتی صنعتی در ۳ استان خوزستان، چهارمحال و بختیاری و اصفهان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار