مدیرعامل هلال احمر فارس از آمادگی این جمعیت امدادی برای فصول پربارش خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۵۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰ 31 October 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: حسین درویشی مدیرعامل این جمعیت در نشست خبری از امدادرسانی به هشت هزار و ۵۷۲ نفر حادثه دیده در شش ماه نخست سال جاری توسط معاونت امداد و نجات این جمعیت خبر داد و با بیان اینکه این حوادث در حوزه‌هایی از قبیل جاده ای، کوهستان، سیل و آبگرفتگی، خدمات حضوری و شهری صورت پذیرفته است، گفت : بیشترین عملیات امدادی این جمعیت در بخش‌های جاده‌ای و کوهستان بوده که جمعا سه هزار و ۹۶۵ نفر حادثه دیده خدمات امدادی و درمانی را دریافت کرده اند.

وی افزود: هلال احمر استان فارس با برخورداری از ۷۴ مرکز امداد و نجات در بخش‌های مختلف و همچنین مراکز پاسخگویی ستادی و شهرستانی یکی از بزرگترین جمعیت‌های استانی به شمار می‌آید.

مدیرعامل هلال احمر فارس با اشاره به فعالیت پنج هزار و ۶۴۲ نفر روز نیروی عملیاتی در حوادث امداد و نجات استان افزود: یک هزار و ۵۵۰ تیم روز با ۷۹۹ دستگاه آمبولانس ـ عملیات بیش از ۴۶۰ نفر مصدوم را به مراکز درمانی منتقل نموده اند.

۱۹۴ عملیات تخصصی رهاسازی مصدوم در حوادث جاده‌ای بخش دیگری از فعالیت‌های نجاتگران هلال احمر فارس بود که درویشی به آن پرداخت.

این مقام مسئول در پایان از آمادگی این جمعیت امدادی جهت فصول پربارش خبر داد و اظهار کرد: با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته و اعلام وضعیت‌های هشدار در فصول پاییز و زمستان، جمعیت هلال احمر استان فارس تمامی تدارکات لازم را جهت امدادرسانی به موقع به هرگونه حادثه احتمالی را پیش بینی کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار