کد خبر: ۱۱۳۴۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲ 28 October 2023

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر لزوم تقویت فرهنگ سندداری در کشور گفت: باید برای نگهداری اسناد تاریخی‌ای که در استان داریم تلاش کنیم.

بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در دیدار عباسی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان اسناد و کتابخانه ملی و سه تن مدیران کل این سازمان
اظهار کرد: در قرآن آیه از کتاب، قلم، سطر، خواندن و نوشتن زیاد داریم، کتابها هم دو نوع هستند قیمه و غیرقیمه یعنی ارزشمند و غیر ارزشمند.

وی افزود: ارزش هم دو نوع است فرهنگی و علمی یا میراثی و قدمتی که می‌تواند تاریخ و سوابق یک ملت را نشان بدهد، براساس این ارزش جلد کتاب هم ارزش پیدا می‌کند که این سرمایه یک ملت است، سرمایه همه اش انرژی و معادن که نیست.

آیت الله محمدی لائینی یادآور شد: گاهی یک کتاب و کتابخانه سرمایه یک کشور و ملت است که شاید ارزش مادی پائینی داشته باشد، علاوه بر اینکه خیلی چیزها را می‌توان از گذشته این ملت و کشور به‌دست آورد تا از آن سوابق به یک روانشناسی مهمی در رابطه با آن کشور رسید که می‌تواند کلید پیش‌بینی‌های آینده باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: در گذشته بسیاری از این سرمایه‌های اسناد ملی ما توسط بیگانگان توسط قدرت‌های غربی به غارت برده شدند چرا که آنها شبکه‌ای برای کشف و بردن کتاب‌های اینچنینی در کنار عتیقه‌جات داشتند.

امام جمعه ساری همچنین اعلام کرد: هنوز به نظر می‌رسد که افکار عامه خیلی در جریان این قضیه که مملکت اسنادی دارد و ما برای نگهداری آن چیزی که در دست داریم باید تلاش کنیم، نیست، چه به لحاظ ساختمانی و مکانی اسنادداری متناسب مازندران و متناسب یک چنین مجموعه ارزشمندی نیست، یعنی هنوز فرهنگ سندداری ما ضعیف است. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار