استاندار آذربایجان شرقی خبر داد:
استاندار آذربایجان شرقی گفت: ساخت نیروگاه خورشیدی در هریس از مصادیق عینی توزیع امکانات، سرمایه و طرح های در دست اجرای مجتمع مس سونگون به عنوان پیشرانه توسعه آذربایجان‌شرقی است.
کد خبر: ۱۱۳۴۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷ 28 October 2023
به گزارش تابناک تبریز، عابدین خرم ظهر امروز  شنبه در نشست بررسی وضعیت احداث نیروگاه خورشیدی هریس اظهار کرد: بدیهی است که ساخت و بهره‌برداری از این نیروگاه، علاوه بر فراهم کردن زمینه اشتغال صدها نفر از جوانان شهرستان، بستر شکوفایی صنعتی و تولیدی هریس را نیز سبب می‌شود. 

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه ساخت نیروگاه خورشیدی در هریس از مصادیق عینی توزیع امکانات، سرمایه و طرح های در دست اجرای مجتمع مس سونگون به عنوان پیشرانه توسعه آذربایجان‌شرقی است، اضافه کرد: با تکمیل این طرح زیرساختی ضمن افزایش تولید برق در استان، امکان جذب نیروهای متخصص و تحصیلکرده شهرستان هریس نیز میسر می‌شود. 

در این جلسه تاکید شد که نیروی انسانی مورد نیاز برای اجرای طرح ساخت نیروگاه خورشیدی ۲۵۰ مگاواتی هریس از محل تامین خواهد شد.

گزارش فارس حاکی است، ساخت نیروگاه خورشیدی ۲۵۰ مگاواتی هریس با بیش از ۱۴۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری از جمله دستاوردهای دولت سیزدهم در زمینه منتفع کردن متناسب مردم آذربایجان‌شرقی از مزایای معدن مس سونگون در شهرستان ورزقان است. 

پایان پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :