مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه یک هزار و ٨٠٠ جانباز زن دارد که به لحاظ جامعه آماری نخستین استان در کشور هستیم.
کد خبر: ۱۱۳۴۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱ 27 October 2023

خسرو شهیدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: شهدای استان کرمانشاه ٩ هزار و ٧٢۶ نفر هستند که کرمانشاه به استان ٩ هزار و ٨٠٠ شهید به دلیل جا به جایی در پرونده‌ها معروف است و تعدادی تنزل و صعود در پرونده‌های شهدا داریم.

وی در ادامه افزود: ٢٣ هزار جانباز و یک هزار و ٨٠٠ آزاده سرافراز نیز در استان کرمانشاه وجود دارند و یک هزار و ٨٠٠ جانباز زن در استان کرمانشاه داریم که به لحاظ تعدد جامعه آماری در کشور استان نخست هستیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه تصریح کرد: در استان کرمانشاه یک هزار و ١۵ شهید زن نیز داریم و از این منظر دومین استان کشور هستیم.

وی ادامه داد: جانبازان نخاعی در استان کرمانشاه ٣٢٠ نفر هستند که از این تعداد ۶٢ نفر قطع نخاع هستند که در استان و شهرستان‌های تابعه توفیق خدمت به آن‌ها را داریم.

این مسئول ادامه داد: نکته مهم در بنیاد شهید این است که یک نهاد فرهنگی هستیم و رسالت اساسی در این بنیاد توسعه، ترویج و اشاعه فرهنگ شهادت است که در این زمینه با مجموعه امکانات خود و سایر دستگاه‌ها اقدام می‌کنیم.

وی اذعان کرد: در برنامه‌های فرهنگی بیشترین توجهات به دلیل حفظ یاد، نام و خاطرات شهدای دوران دفاع مقدس، شهدای امنیت و شهدای خدمت و تمامی افرادی که در جهت اعتلای اسلام خون دادند، است.

این مقام مسئول گفت: به لطف خداوند فعالیت‌های گسترده‌ای در خصوص برپایی یادمان ها در شهرستان کرمانشاه و سایر شهرستان‌های استان انجام می‌شود.

به گفته وی فعالیت‌های فرهنگی بیشتر برگزاری یادواره به صورت ملی و استانی است و اکنون در کوچه ها و محلاتی که شهید داریم یادواره ها به صورت مردمی برگزار می‌شود.

شهیدی عنوان کرد: برنامه جدید این است که
یاوارده ها به صورت خانواده محور باشد و افراد وابسته به خانواده دور هم جمع شوند و بزرگ خانواده جزئیات مربوط به شهادت آن شهید را مطرح کند.

وی تأکید کرد: شهرستان‌های گیلانغرب، سرپل ذهاب و قصر شیرین و شهر کرمانشاه بیشترین تعداد شهدای مفقودالاثر را دارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار