معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: 18 رویداد گردشگری این استان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور ثبت شد.
کد خبر: ۱۱۳۴۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳ 25 October 2023

به گزارش تابناک سمنان، مهدی قاسم‌زاده، معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: رویداد‌های گردشگری شامل آیین‌ها، مراسم، جشن‌ها و مناسبت‌های خاص است که برای دستیابی به اهداف و مقاصد اجتماعی و فرهنگی اجرا می‌شوند.

وی گفت: با هدف پاسداشت فرهنگ محلی مردم استان سمنان و با پیگیری‌های انجام‌شده، ۱۸ رویداد گردشگری در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور به ثبت رسیده است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان بیان کرد: ورود رویداد‌های گردشگری به سامانه ثبت رویداد‌های گردشگری کشور اقدامی کارشناسی و بر پایه تجمیع شاخص‌ها و کسب نظرات کارشناسی مربوطه است.

قاسم‌زاده افزود: این اقدام بستری جذاب و کارآمد از رویداد‌های گردشگری متنوع را پیش روی گردشگران خواهد گشود تا با اطمینان از کیفیت برگزاری، سفری متنوع به مقصد رویداد موردنظر را برنامه‌ریزی کنند.

وی تأکید کرد: رویداد‌ها به‌عنوان یک محرک مهم گردشگری برای نمایاندن آیین‌ها، مراسم و جشن‌ها در مناسبت‌های خاص اجراشده و در برنامه‌های توسعه‌ای و بازاریابی نقش مؤثر و برجسته‌ای ایفا می‌کنند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: کار ثبت این موارد فرهنگی در راستای تحقق ساماندهی و حرفه‌ای‌سازی گردشگری رویداد از راهبرد‌های ساماندهی مقاصد و مسیر‌های جدید گردشگری صورت گرفته است.

قاسم‌زاده با اشاره به اینکه ثبت رویداد‌های گردشگری می‌تواند سبب ایجاد موج سفر به‌خصوص در فصل گردشگری استان سمنان شود، افزود: اخذ گواهینامه ثبت رویداد‌های گردشگری از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سبب شناخته شدن بهتر و برند شدن آن رویداد در کشور می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه این جشنواره‌ها و رویداد‌ها می‌تواند موجب توسعه گردشگری و افزایش شور و نشاط اجتماعی شود، گفت: جشنواره اقوام ایرانی گرمسار، جشنواره سفر به دشت شقایق‌های میامی، جشنواره گردشگری زاغ بور شاهرود، جشنواره عشایر ایل سنگسر، بزرگداشت روز تاریخانه دامغان و جشنواره پنیر البرز مرکزی سرخه ازجمله جشنواره‌های ثبت‌شده در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: جشنواره سفر به توران شاهرود، جشنواره اُرس برفی شاهرود، جشنواره سفر به دیار قومس دامغان، جشنواره فرهنگ و هنر شهمیرزاد، جشنواره گولاچ سرخه، جشنواره گل‌غلتان دامغان، جشنواره آش زنگلاچو دامغان، جشنواره سیب سرخه، جشنواره سنجد کلامو شاهرود، جشنواره نوسال دامغان و جشنواره گل و گلاب شاهرود و جشنواره انار درجزین از دیگر رویداد‌های ثبت‌شده این استان در تقویم گردشگری کشور است.

قاسم‌زاده تأکید کرد: رشد بوم‌گردی‌ها و احیای صنایع‌دستی و گردشگری در روستاها، با تکیه‌بر گردشگری روستایی و برندسازی جشنواره‌ها و رویداد‌های بومی و محلی استان سمنان امکان‌پذیر است و می‌توان با برگزاری رویداد‌های گردشگری به توسعه اقتصاد و اشتغال روستا کمک کرد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش و رویکرد جامعه گردشگری استان سمنان در جهت معرفی آیین‌ها در قالب رویداد‌های گردشگری کشور با استمرار همراه خواهد بود و به‌عنوان رسالتی مهم در صنعت گردشگری این استان محسوب می‌شود.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار