یک کارشناس مذهبی:
امام حسن عسکری (ع) حافظ آخرین امام شیعیان بودیک کارشناس مذهبی با اشاره به اهمیت حفظ جان امام زمان (عج) از گزند زمانه گفت: امام حسن عسکری (ع) حافظ آخرین امام شیعیان بود.
کد خبر: ۱۱۳۳۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳ 24 October 2023

افشین کلات پور در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، ضمن تبریک ولادت امام حسن عسکری (ع) اظهار کرد: با توجه به باورهای مردم بر اساس اینکه فرزند وی دنیا را پر از عدل و داد خواهد کرد امام حسن عسکری را مورد محاصره قرار دادند و ایشان در یک محله نظامی زندگی می‌کردند.

وی افزود: به دلیل اینکه مجبور به سکونت در پادگان بودند به امام حسن عسکری مشهور شدند و هم عصر با سه خلیفه بودند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: از مشهورترین القاب امام حسن عسکری زکیه و کنیه ایشان «ابومحمد» است و در احادیث و وعده الهی و همچنین در کتب انجیل و تورات ذکر شده که شخصی از نسل او خواهد آمد و دنیا را پر از عدل و داد می‌کند.

کلات پور عنوان کرد: با توجه به ناتوان شدن مردم در این برهه از زمان و تقاضای برقراری عدل از شخص دیگری، امام حسن عسکری (ع) در ٢ راهی سختی قرار گرفته بود که ابتدا جانشین خود را معرفی کند.

وی ادامه داد: در گام بعدی باید اقدامی انجام می‌داد با توجه به اینکه خلفای عباسی پسرشان را شهید می‌کردند همچنین باید جان آن امام را حفظ می‌کرد.

این کارشناس مذهبی تشریح کرد: بارداری مادر امام زمان (عج) نیز مخفی بود و خلفای عباسی دستور داده بودند هر نوزادی از خاندان بنی هاشم متولد شود او را به قتل برسانند.

وی بیان کرد: شناساندن دین از وظایف امام حسن عسکری (ع) بود و باید در این زمینه فعالیت می‌کرد لذا شیعیان از آن زمان شبکه‌ای تحت عنوان شبکه رسالت را ایجاد کردند. 

کلات پور اذعان کرد: از زمانی که امام رضا (ع) در مرو سکونت پیدا کرد این امام در عراق و شام پیروانی داشت و با توجه به اسارت باید رسالت امام بودن خود را انجام می‌داد.

وی گفت: باید دین اسلام را به گوش تمام مردم جهان برساند با توجه به محدودیت‌های زمانی و مکانی که وجود داشت، بحث دیگر حمایت و پشتیبانی مالی از شیعیان بود.

کلات پور بیان کرد: امام حسن عسکری (ع) با توجه به شبکه ای که ایجاد کرد یاران زیادی را جذب کرد یکی دیگر از سختی‌های امام باید زمینه را برای پذیرفتن آخرین امام آماده می‌کرد.

وی افزود: ما نیز مانند آزادگان دنیا با دیدن فجایع غزه غمگین خواهیم شد و یکی از اقدامات امام مهدی (عج) طبق آیات قرآن یاری از مظلومان است.

ابن کارشناس مذهبی ابراز کرد: اکنون خلاء امام زمان (ع) احساس می‌شود اما ایشان امام حاضر و مانند خورشیدی در پشت ابر هستند.

وی گفت: افرادی که یازده امام را شهید کردند و اجازه ندادند حلاوت وجود آن امامان بر جان مردم چشیده شود و مردم رایحه خوب اسلام را استشمام نکردند اگر حضور داشتند یقیناً به یاری مردم غزه می‌شتافتند.

وی عنوان کرد: امید است با ظهور امام زمان (عج) و کمک سرداران ایشان به کمک مظلومان بشتابد و دنیا را پر از عدل و داد کند.

وی خاطرنشان کرد: امید است پرچمی که برافراشته شده به اسم اسلام شیعی به دست امام زمان (عج) برسد و حکومت اسلامی در جهان امروز حکمفرما بشود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار