«مازیار صفایی اصلی» شهردار رودسر
«مازیار صفایی اصلی» شهردار رودسر نیز در ادامه این جلسه گفت: هر تجمع انسانی بالطبع سبب ایجاد زباله می‌شود و شهرداری‌ها موظف هستند این زباله‌ها را تعیین تکلیف کنند
کد خبر: ۱۱۳۳۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۸ 23 October 2023

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان.صفایی اصلی افزود: شهرداری‌ها باید بتوانند در تولید، تعیین تکلیف و جمع آوری زباله مسائل راحل و فصل کنند.

وی ادامه داد: واحد پسماند شهرداری رودسر اقدامات خوبی در سطح استانی داشته و توانسته امتیازات خوبی را در بحث تفکیک از مبدا و آموزش خانوارها و اصناف کسب کند.

شهردار رودسر در ادامه بیان کرد: تجهیزات خوبی در مبحث جمع آوری زباله و حرکت به سمت مکانیزاسیون در جمع آوری زباله و ارائه خودرو جهت نخاله به صورت اختصاصی در سطح شهر انجام گرفته است.

وی به مرحله نهایی تعیین تکلیف زباله اشاره و گفت: گیلان با توجه به شرایط جغرافیایی کشاورزی، کوهستانی، ساحلی محدودیت خاصی نسبت به دیگر استان‌ها دارد که بدون همکاری با سایر نهادها و سازمان‌ها موضوع تعیین تکلیف نهایی زباله حل و فصل نخواهد شد.

وی اضافه کرد: پروژه کارخانه کمپوست رودسر در دهه ۸۰ استارت خورد ولی متأسفانه این کارخانه ناقص تحویل گرفته شد و عملاً کارایی ندارد.

صفایی تصریح کرد: دستگاه‌های این کارخانه یک دوره به صورت آزمایشی بهره برداری شد که در فرآیند آزمایشی هم موفق نبود.

شهردار رودسر اظهار کرد: هر اقدام در بحث تعیین تکلیف نهایی کارخانه کمپوست، باید زباله موجود یک نقطه انتهایی داشته باشد در غیر این صورت اتفاق جدیدی در این کارخانه نخواهد افتاد.

وی ادامه داد: در صورت تعیین تکلیف این کارخانه علاوه بر بخش مرکزی رودسر یک شهر کوچک دیگر را می‌تواند تحت پوشش خود قرار دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار