شهردار رودسر
شهردار رودسر گفت: به منظور انجام عملیات اطفای حریق و امداد و نجات در ساختمان‌های بلندمرتبه، یک دستگاه بالابر ۲۲ متری برای تجهیز سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خریداری می‌شود و تا شهریورماه امسال، رودسر پس از رشت دومین شهر استان گیلان خواهد بود که به بالابر آتش‌نشانی مجهز خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۳۳۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸ 23 October 2023

دومین شهر استان گیلان به بالابر آتش‌نشانی مجهز می‌شوددومین شهر استان گیلان به بالابر آتش‌نشانی مجهز می‌شود

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان بهمنظور اطفای حریق و نجات جان افراد گرفتار در ساختمان‌های بلندمرتبه، به‌کارگیری خودروهای نردبان آتش‌نشانی ضروری است تا آتش‌نشانان بتوانند به‌سادگی در بالاترین نقاط ساختمان‌ها، آتش‌سوزی را مهار و به شهروندان امدادرسانی کنند. طی سال‌های اخیر و با افزایش جمعیت و گسترش شهرنشینی، تمایل سرمایه‌گذاران به انبوه‌سازی و احداث ساختمان‌های بلندمرتبه در شهرهای استان گیلان افزایش چشمگیری داشته است، اما تنها شهر رشت به عنوان مرکز استان گیلان دارای خودروی نردبان آتش‌نشانی بوده است و سایر شهرهای استان، از داشتن این تجهیزات محروم هستند، این موضوع زنگ خطری جدی در زمان اطفای حریق و امدادرسانی به شهروندان در ساختمان‌های چند طبقه محسوب می‌شود.

هزینه تأمین بعضی تجهیزات آتش‌نشانی از جمله خودروی نردبان و بالابر برای شهرداری‌ها سنگین و خرید این تجهیزات آتش‌نشانی نیازمند مساعدت دولت با شهرداری‌ها است، بیشتر این تجهیزات ایمنی باید از دیگر کشورها وارد شود و تهیه آن به دلیل تأمین نشدن اعتبار لازم سال‌ها به تعویق می‌افتد در حالی که ممکن است طی این مدت حوادث بزرگی رخ دهد و جان افراد زیادی به خطر بیفتد. مدیریت شهری رودسر، یکی از شهرهای پرجمعیت استان گیلان عزم خود را جزم کرد و با بودجه شهرداری و کمک پیمانکار بخشی خصوصی بالابر آتش‌نشانی را خریداری و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی این شهر را هرچه سریع‌تر تجهیز کند.

سازمان آتش‌نشانی رودسر به بالابر ۲۲ متری مجهز می‌شود

مازیار صفایی، شهردار رودسر در گفت‌وگو با خبرنگارتابناک گیلان، اظهار کرد: به دلیل رشد جمعیت و رونق ساخت‌وساز، احداث ساختمان‌های بلندمرتبه در نقاط مختلف شهر رودسر افزایش داشته است و در صورت آتش‌سوزی در طبقات بالا، اطفای حریق و نجات افراد گرفتار برای آتش‌نشانان شهر امکان‌پذیر نخواهد بود؛ بنابراین سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رودسر باید به بالابر آتش‌نشانی مجهز شود.

وی افزود: طی سال‌های گذشته در حوادث آتش‌سوزی و امداد و نجات در ساختمان بلندمرتبه نیاز به نردبان و بالابر آتش‌نشانی در شهر رودسر به شدت احساس شده است.

شهردار رودسر خاطرنشان کرد: به منظور انجام عملیات اطفای حریق و امداد و نجات در ساختمان بلندمرتبه، یک دستگاه بالابر ۲۲ متری برای تجهیز سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، خریداری می‌شود.

صفایی تصریح کرد: مناقصه عمومی به منظور خرید بالابر ۲۲ متری آتش‌نشانی با پیش‌بینی اعتباری حدود ۴۰ میلیارد ریال از منابع داخلی شهرداری، برگزار و پیمانکار انتخاب شده است و تا شهریورماه امسال، رودسر پس از رشت به عنوان دومین شهر در استان گیلان به بالابر آتش‌نشانی مجهز خواهد شد.

وی اضافه کرد: یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی شهرداری رودسر بازسازی و اوورهال شده است و بالابر پس از خریداری روی خودرو نصب خواهد شد تا در عملیات‌های اطفای حریق و امداد و نجات مورد استفاده قرار گیرد.

شهردار رودسر گفت: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری با ۳۲ نیروی انسانی، چهار خودروی سنگین اطفای حریق و سه خودروی سبک در دو ایستگاه فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرنگار تابناک گیلان از، رودسر در ۷۰ کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان واقع شده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار