مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: از اواسط روز سه‌شنبه سامانه بارشی فعالی به استان وارد می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۳۵۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱ 22 October 2023

به گزارش تابناک لرستان، بهروز مرادپور امشب ضمن صدور هشدار هواشناسی لرستان (سطح زرد)، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از اواسط روز سه‌شنبه سامانه بارشی فعالی به استان وارد می‌شود.

وی، ابرناکی، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد نسبتا شدید تا شدید، احتمال تگرگ، احتمال صاعقه، احتمال خیزش گردوغبار را از جمله مخاطرات این سامانه بارشی عنوان کرد.

مدیرکل هواشناسی لرستان منطقه اثر سامانه بارشی را اغلب نقاط استان عنوان و تصریح کرد: با فعالیت این سامانه، لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد، ایجاد رواناب و آبگرفتگی معابر، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و خشکه رودها، احتمال شکسته شدن درختان، اختلال در ناوگان حمل و نقل عمومی، خسارت به محصولات باغی و زراعی و کاهش میدان دید افقی دور از انتظار نخواهد بود.

مرادپور بیان داشت: اجتناب از سفر‌های غیرضروری، پرهیز از تردد و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها، عدم فعالیت کوهنوردی، عدم جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی، پاکسازی کانال‌ها و آبراهه‌ها، تحکیم انواع سازه‌های سبک، تنظیم دمای گلخانه‌ها و دامداری‌ها، در صورت بروز گردوغبار استفاده از ماسک برای گروه‌های حساس و بیماران و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم توصیه می‌شود.

وی اظهار کرد: چهارشنبه شب این سامانه بارشی از استان خارج می‌شود.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار