به گفته مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه هیاتی از سرمایه‌گذاران روسی برای انجام سرمایه‌گذاری به کرمانشاه خواهند آمد.
کد خبر: ۱۱۳۳۳۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰ 22 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا محمود رشیدی اقدم، در جلسه امروز(۳۰ مهر) ستاد سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه، با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی در استان، از حضور هیاتی از سرمایه‌گذاران روسی در استان خبر داد و گفت: این هیات فردا (اول آبان) به کرمانشاه می‌آیند و تا این لحظه اولویت سرمایه‌گذاری آنها در زمینه مزرعه تولید انرژی خورشیدی است، البته تلاش می‌شود امکان سرمایه‌گذاری آنها در زمینه‌های دیگری نیز در استان فراهم شود.

وی ادامه داد: همچنین قرار است یک سرمایه‌گذار انگلیسی نیز در زمینه تولید ماکارونی و یک سرمایه‌گذار آلمانی نیز در حوزه تولید و بسته بندی دارو در کرمانشاه سرمایه‌گذاری کنند که بخش‌هایی از کارهای آن نیز انجام شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه همچنین از اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران عراقی برای احداث کارخانه تولید چیپس در کرمانشاه با رقم بیش از سه میلیون دلار سرمایه‌گذاری خبر داد و گفت: بخش‌هایی از کار این طرح نیز انجام شده است.

رشیدی اقدم با بیان اینکه در استان کرمانشاه جذب سرمایه‌گذار خارجی در اولویت قرار داشته و با جدیت پیگیری می‌شود، تاکید کرد: برای اینکه سرمایه‌گذاران خارجی را به کرمانشاه بیاوریم نیازمند در نظر گرفتن مشوق‌های سرمایه‌گذاری خاص و ویژه هستیم.

موضوع دیگری که رشیدی اقدام از آن گلایه داشت به تصرف درآمدن ساختمان مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه بدون هیچ سند خاصی توسط اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری با این ادعا که این ساختمان متروکه است بود و افزود: پیگیری‌های صورت گرفته برای آزادشدن این ساختمان که از سال ۱۳۸۹ به عنوان مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان فعال بوده بی نتیجه مانده است.

وی با بیان اینکه اکنون تنها استانی هستیم که مرکز خدمات سرمایه‌گذاری با این وضعیت داریم، اظهار کرد: تصرف این ساختمان تاثیر مستقیمی بر روند جذب سرمایه‌گذار در استان داشته است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه گفت: تصرف این ساختمان در حالی انجام شده که سال گذشته چند میلیارد تومان برای تعمیرات آن هزینه کردیم تا به مرکزی درخور برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی تبدیل شود.

رشیدی اقدام از رئیس کل دادگستری و استاندار کرمانشاه خواست پیگیر این موضوع باشند، زیرا وجود مرکز خدمات سرمایه‌گذاری برای استان کرمانشاه با این شرایط اقتصادی بسیار حائز اهمیت است.

وی همچنین در پایان خواستار همکاری بیشتر برای بارگذاری لایه‌های مربوطه در ژئوپروتال اطلس سرمایه‌گذاری استان شد و با بیان اینکه ۲۴ دستگاه باید اطلاعات خود را بارگذاری کنند، بر لزوم تسریع این روند تاکید کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار