رئیس کل دادگستری استان مرکزی از شناسایی یک شبکه کارچاق‌کنی توسط حفاظت و اطلاعات دادگستری این استان خبر داد و گفت: سرپرست این شبکه یک زن بود و پس از شناسایی اعضای آن دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۱۳۳۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲ 21 October 2023

به گزارش تابناک مرکزی،حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی افزود: این خانم که اهل و ساکن تهران است خود را وکیل دادگستری معرفی کرده و با ادعای ارتباط با قضات دیوان عالی کشور با یکی از خانواده‌های محکوم به اعدام ارتباط گرفته است.

وی ادامه داد: این زن، با طرح عناوین مذکور و تعهد به اخذ یک درجه تخفیف مبلغ حدود 31 میلیارد ریال دریافت کرد. این در حالی است که این فرد هیچ اقدامی در پرونده مربوطه انجام نداده و حکم اعدام اجرا شد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اظهار داشت: با رصد و پیگیری که حفاظت و اطلاعات دادگستری استان انجام داده، مشخص شد فرد مذکور و مرتبطین وی هیچ اعمال نفوذی در مجموعه دستگاه قضایی نداشتند و تنها با شگردهای مختلف سوءاستفاده از شرایط روحی خانواده محکوم به اخاذی مبادرت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: با همکاری حفاظت مرکز قوه قضاییه 4 نفر از متهمین این شبکه دستگیر و با قرار بازداشت موقت به زندان معرفی شده‌اند. پرونده قضایی تشکیل شده در رابطه با این شبکه، در حال رسیدگی در یکی از شعب بازپرسی است.

وی به دیگر تخلفات و جرائم این زن در سایر پرونده‌های قضایی اشاره کرده و بیان داشت: این متهم در پرونده دیگری نیز ادعای اعمال نفوذ داشته‌ که جرائم و تخلفات وی در حال بررسی و تکمیل فرایند تحقیقات است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تأکید کرد: مراجعان به دستگاه‌ها و مجتمع‌های قضایی این استان، فریب مدعیان نفوذ در دستگاه قضایی را نخورند و پرونده‌های خود را از مسیر و مجراهای قانونی دنبال کنند.

حجت‌الاسلام موسوی ابراز داشت: مردم می‌توانند از طریق سامانه تلفنی 1580، در شناسایی سوءجریان‌های مالی و فساد اداری و مدعیان نفوذ در دستگاه قضایی و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه در استان، با حفاظت و اطلاعات دادگستری استان مرکزی، همکاری کنند.

وی اضافه کرد: 212 شعبه دادسرا، دادگاه و دادگاه‌های عمومی، 137 شعبه حل اختلاف و 170 مؤسسه داوری به جمعیت یک میلیون 414 هزار نفری استان مرکزی خدمات قضایی ارائه می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار