کد خبر: ۱۱۳۲۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳ 19 October 2023

تابناک/گیلان فرماندار رودسر، حوزه انتخابیه رودسر و املش را دارای ۲۴۷ صندوق دانست که ۱۸۰ صندوق مربوط به شهرستان رودسر و ۶۷ صندوق مربوط به شهرستان املش است.

محمد حیدری امروز ۲۷ مهر در جمع خبرنگاران، حوادث روزهای اخیر در غزه را غیر اخلاقی ترین اقدام رژیم صهیونیستی در عرصه جهانی دانست و اظهار کرد: متاسفانه شاهد سکوت نهادهای بین المللی و سازمان ملل متحد و شورای امنیت و... و رد قطعنامه آتش بس بر خلاف انتظار کشورها هستیم.

وی با اشاره برگزاری تجمع مردمی حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی در حمله به بیمارستان غزه در ساعت ۱۱ امروز، ادامه داد: مردم ولایتمدار رودسر در این تجمع حضور خواهند داشت و حمایت همه جانبه خود را همگام با ملت ایران از مردم غزه عملا اعلام می کنند.

فرماندار رودسر در ادامه از آغاز ثبت نام قطعی داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از امروز، ۲۷ مهرماه به مدت یک هفته خبر داد و اضافه کرد: ثبت نام قطعی داوطلبان تا ۳ آبان ماه ادامه دارد.

حیدری با اشاره به ماده ۵۳ قانون انتخابات مجلس، فرمانداران و بخشداران و ستادهای انتخاباتی را موظف به اطلاع رسانی مراتب و نحوه ثبت نام از طریق رسانه های عمومی دانست و تصریح کرد: کلیه داوطلبان باید به سایت وزارت کشور مراجعه و نسبت به تکمیل کاربرگ ثبت نام و بارگذاری مدارک و گواهی های مورد نیاز اقدام کنند.

وی با بیان اینکه امسال ثبت نام غیر حضوری است، ادامه داد: در دوره های گذشته شاهد مراجعه داوطلبان به فرمانداری ها و ستادهای انتخابات وزارت کشور جهت ثبت نام بودیم.

فرماندار رودسر، ثبت نام قطعی را منوط به دریافت کد رهگیری دانست و اضافه کرد: پیش ثبت نام به منزله ثبت نام قطعی نبوده و از امروز به مدت یک هفته ثبت نام قطعی انجام خواهد شد و پس از بررسی‌ها، تایید، عدم تایید یا عدم احراز داوطلبان را اعلام می کنیم.

وی حوزه انتخابیه رودسر و املش را دارای ۲۴۷ صندوق دانست که ۱۸۰ صندوق مربوط به شهرستان رودسر و ۶۷ صندوق مربوط به شهرستان املش است و تصریح کرد: این تعداد صندوق براساس انتخابات های گذشته و تعداد واجدین شرایط و مباحق انتظامی و امنیتی و وجود زیرساخت های مخابراتی و... تعیین شده و امکان کاهش یا افزایش آن طبق تصمیم هیئت های اجرایی وجود دارد.

حیدری با بیان اینکه در هر شعبه اخذ رای بین ۱۵ تا ۲۰ نفر از عوامل اجرایی و نظارتی و امنیتی و... حضور دارند، خاطرنشان کرد: حدود ۴۹۰۰ نفر درگیر برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه مذکور هستند.

فرماندار رودسر، با اشاره به انتخابات سال ۱۴۰۰، حدود ۱۲۰ هزار نفر را در شهرستان رودسر و حدود ۳۳ هزار نفر را در شهرستان املش واجد شرایط دانست و اضافه کرد: در شهرستان رودسر ۱۲۲ صندوق روستایی و ۵۸ صندوق شهری و در شهرستان املش ۵۰ صندوق روستایی و ۱۷ صندوق شهری خواهیم داشت که مجموعا ۱۷۲ صندوق روستایی و ۷۵ صندوق شهری در این حوزه انتخابیه می شود.

وی از آمادگی شهرستان رودسر برای برگزاری انتخابات الکترونیکی خبر داد و تاکید کرد: فرایند احراز هویت کاملا الکترونیکی انجام می شود، اما رای گیری الکترونیکی منوظ به تصمیم وزارت کشور است.

حیدری، با بیان اینکه ۵۵ صندوق در مناطق صعب العبور خواهیم داشت که ۳۹ صندوق مربوط به رودسر و ۱۶ صندوق مربوط به املش است، گفت: رحیم آباد ۳۳ صندوق، رانکوه ۱۲ صندوق، املش چهار صندوق، کلاچای چهار صندوق و چابکسر دو صندوق خواهد داشت.

وی معدل مشارکت مردم شهرستان رودسر در انتخابات ها را ۷۱ درصد دانست که بی نظیر است و اضافه کرد: رسانه ها و مجریان و دست اندرکاران انتخابات و معتمدین و جریان های سیاسی و کاندیداها باید به تقویت مشارکت مردم کمک کنند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار