مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه میزان برداشت محصول در باغات انار شهرستان به طور متوسط 25تن در هکتار پیش بینی می گردد، افزود: عمده باغات انار شهرستان در مناطق سیدان و فاروق واقع شده اند که انار فاروق از محبوبیت بالایی در سطح شهرستان و شهر های همجوار برخوردار می باشد و هرساله جشنواره انار در شهر فاروق برگزار می گردد.
کد خبر: ۱۱۳۲۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷ 18 October 2023

تابناک فارس به نقل از فارس: منصور امیریان بیان کرد: 900 هکتار از باغات انار شهرستان بارور و 150 هکتار به صورت غیر بارور می باشند و ارقام مورد استفاده شامل شیرین شهوار و میخوش فاروق می باشد که در سال های اخیر توسعه باغات با ارقام رباب و ملس با توجه به بازارپسندی بیشتر و عملکرد بهتر آنها در حال افزایش می باشد.

او با اشاره به اینکه میزان برداشت محصول در باغات انار شهرستان به طور متوسط 25تن در هکتار پیش بینی می گردد، افزود: عمده باغات انار شهرستان در مناطق سیدان و فاروق واقع شده اند که انار فاروق از محبوبیت بالایی در سطح شهرستان و شهر های همجوار برخوردار می باشد و هرساله جشنواره انار در شهر فاروق برگزار می گردد.

امیریان اظهار کرد: از عمده آفات موجود در باغات انار شهرستان می توان به کرم گلوگاه انار و مگس میوه مدیترانه ای اشاره کرد که در این زمینه کلاس های آموزشی مناسب برگزار گردیده و روش های مبارزه به صورت تئوری و عملی به باغداران آموزش داده شده است.

او در ادامه از مبارزه با مگس میوه مدیترانه ای در سطح 600 هکتار با نصب تله های فرمونی و تله های جلب کننده تغذیه ای در باغات انار توسط واحد حفظ نباتات مدیریت جهادکشاورزی شهرستان خبر داد و افزود: جهت حصول نتیجه بهتر باید مبارزه در زمان مناسب و به صورت همگانی علیه این آفت صورت گیرد و میوه های آسیب دیده جمع آوری گردیده و در عمق نیم متری زمین دفن گردند.

برچسب ها: برداشت ، انار ، مرودشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار