رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : برآورد می‌شود امسال حدود ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم برود.
کد خبر: ۱۱۳۲۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳ 17 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان علی چاله‌چاله رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۳۰۰ هزار هکتار گندم دیم و حدود ۱۰۰ هزار هکتار گندم آبی در استان کشت شود که این میزان کشت مطابق با برنامه الگوی کشت ابلاغی به استان است.

چاله‌چاله یادآور شد: سال زراعی گذشته هم حدود ۴۰۰ هزار هکتار گندم دیم و آبی در استان کرمانشاه کشت شده بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه در همه شهرستان‌های استان کشت گندم را داریم، گفت: بیشترین کشت گندم در استان کرمانشاه در شهرستان کرمانشاه انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت مشورت کشاورزان گندمکار با کارشناسان کشاورزی برای عملکرد بهتر مزارع گندم، افزود: توصیه می‌شود کشاورزان گندمکار حتما برای کشت گندم با کارشناسان مراکز خدمات کشاورزی مشورت کنند، چون کشت گندم شدیدا تابع شرایط آب و هوایی بوده، لذا بکارگیری توصیه‌های کارشناسان در فرآیند کاشت، داشت و برداشت می‌تواند نقش مهمی در افزایش تولیدات مزارع داشته باشد.

چاله‌چاله تاکید کرد: توصیه می‌شود کشاورزان از بذور اصلاح شده استفاده کرده و در صورتی هم که قصد استفاده از بذور خودمصرفی را دارند، حتما با نظر کارشناسان کشاورزی نسبت به ضدعفونی و بوجاری بذور اقدام کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از کشاورزان خواست حتما اراضی کشاورزی خود را بیمه کنند.

 وی اشاره‌ای هم به جایگاه قابل قبول استان کرمانشاه در زمینه تولید گندم در کشور داشت و گفت: استان کرمانشاه در سال زراعی گذشته رتبه چهارم تولید گندم را کسب کرد.

چاله‌چاله با اشاره به آغاز کشت گندم در استان کرمانشاه از اوایل مهر ماه، افزود: کشت گندم در مزارع استان کرمانشاه تا آبان ماه ادامه خواهد داشت .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار