رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: برنامه شناسایی و حمایت از زنان، اطفال و نوجوانان در معرض آسیب و آسیب دیده در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۳۲۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸ 16 October 2023

به گزارش تابناک کرمان، حجت‌السلام ابراهیم حمیدی در نشست هم اندیشی مسؤولان قضائی استان کرمان با موضوع بررسی مشکلات دفاتر حمایت از حقوق کودکان و زنان آسیب‌دیده اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰ دفتر حمایت از کودکان و زنان آسیب‌دیده در حوزه‌های قضایئی سراسر استان و همچنین مرکز استان در حال فعالیت و ارائه خدمات هستند..

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان تاکید کرد: باید از ظرفیت مشاوران خانواده در شعب دادسرا و دادگاه‌های خانواده و دادگاه‌های ویژه کودکان و اطفال استفاده شود.

وی تاکید کرد: پیگیری‌های لازم جهت ایجاد فضای مناسب برای راه‌اندازی یا فعالسازی دفاتر حمایت از زنان در دادستانی مرکز استان و سایر حوزه‌های قضایی در دستور کار قرار گیرد و ملزومات، امکانات و تجهیزات مورد نیاز این دفاتر فراهم شود..

در ادامه معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان بر لزوم اجرای برنامه‌های حمایت از کودکان و زنان آسیب دیده تاکید کرد و افزود: لازم است اطلاع‌رسانی به شبکه‌های استانی و رسانه‌ها در خصوص راه‌اندازی دفاتر حمایت انجام شود.

سیدمهدی قویدل بر غربالگری زنان در معرض آسیب‌های اجتماعی از سوی دستگاه‌های متولی تاکید کرد و گفت: در دفاتر حمایت مشکلات و آسیب‌های ناشی از مشکل در زنان شناسایی شده و سپس تعیین بهترین راهکار برای رسیدگی و رفع مشکل آن‌ها ارائه می‌شود.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار