استاندار یزد در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت/
استاندار یزد با اشاره به برگزاری کنگره شهدای غریب در سطح استانی تا تیر ماه ۱۴۰۳ گفت: این کنگره به جهت معرفی زوایای دیگری از حماسه‌ها و استقامت‌های دوران دفاع مقدس در نوع خود نوآورانه و ارزشمند است.
کد خبر: ۱۱۳۲۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰ 16 October 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان که به منظور بررسی گزارش نحوه برگزاری کنگره ملی شهدای غریب در سطح کشوری و استانی برگزار شد مهران فاطمی در این نشست اظهار کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا یکی از بزرگترین توفیقات مسئولان نظام جمهوری اسلامی دانست و مهمترین مصوبه این نشست برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای غریب استان یزد خواهد بود.

استاندار یزد با بیان اینکه شهادت در اسارت با رنجی بزرگ و استقامت و صبوری فراوانی همراه است، گفت: منظور از شهدای غریب، شهیدانی هستند که پس از اسارت و تحمل شکنجه های فراوان به شهادت رسیده‌اند.
وی افزود: کنگره شهدای غریب از جهت معرفی زوایای دیگری از حماسه‌ها و استقامت‌های دوران دفاع مقدس در نوع خود نوآورانه و ارزشمند است.

فاطمی با اشاره به چند نمونه از شهدای غریب تصریح کرد: ۲۳ شهید نوجوان یزدی که پس از شکنجه در کردستان به شهادت رسیده‌ و یا شهدای اسیری که پیکرهای آن ها پس از سالیان سال به میهن بازگشته، نمونه‌هایی از شهدای غریب هستند.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب ( مدظله العالی) مبنی بر اینکه «امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست» اشاره کرد و گفت: این موضوع نشان دهنده فضیلت و ثواب این گونه مراسمات است و باید با این نگاه به مسئله شهادت و ایثارگری توجه کرد.

استاندار یزد در ادامه با اشاره به برگزاری کنگره بزرگداشت شهدای غریب در سطح ملی، عنوان کرد: در همین راستا کنگره شهدای غریب در سطح استانی نیز تا تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

عالی ترین مقام اجرایی استان اظهار داشت: تهیه و ساخت سرودی ویژه با محوریت گروه‌های سرود استان و رونمایی از آن در کنگره ملی از دیگر اقدامات مورد پیگیری خواهد بود.

فاطمی در ادامه با اشاره به سفارش‌های مکرر حضرت امام خمینی (ره) به مطالعه وصایای شهدا، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای نشر مفاهیم موجود در وصایای شهدا، وصیتنامه پژوهی را در قالب یک جشنواره خوشنویسی طراحی کند.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ضرورت نصب تصاویر مبارک شهدا و نامگذاری معابر و میادین شهرها بیان کرد: خوشبختانه تاکنون اقدامات مناسبی توسط شهرداری‌های استان انجام شده اما این موضوع به صورت ویژه‌ ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر لزوم فرآوری حماسه های دفاع مقدس به عنوان معدن تمام نشدنی از ایثار و شهادت برای نسل‌های آینده، یادآور شد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) باید برای استخراج گوهرهای ارزشمند و بی‌بدیل دفاع مقدس و تکمیل زنجیره ارزش آن و تبدیل به محتوای مناسب برای نسل جوان تلاش کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار