اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره وزش باد شدید و طوفان لحظه‌ای و گرد و خاک محلی از روز دوشنبه تا اواخر روز سه شنبه هفته جاری در نیمه غربی، جنوب و مناطق مرکزی استان "هشدار زرد" صادر کرد.
کد خبر: ۱۱۳۱۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶ 14 October 2023

این وضعیت برای روز دوشنبه در اصفهان، داران، فریدونشهر، بویین و میاندشت، خوانسار، گلپایگان، شاهین شهر و میمه، چادگان، دهق، نجف‌آباد، مورچه خورت، خمینی شهر و کاشان و روز سه‌شنبه در شهرضا، مبارکه، دهاقان، لنجان، کبوترآباد، دهق، سمیرم و ورزنه فعال خواهد بود.
بر اساس این گزارش، احتمال وارد شدن خسارت به صنعت کشاورزی در مناطق غرب و مرکز استان، سقوط اشیا و درختان فرسوده و احتمال سقوط از ارتفاع پیش بینی می شود.
در این اطلاعیه به شهروندان توصیه شده است از فعالیت در ارتفاعات، اُتراق در زیر سازه‌های نیمه‌کاره و درختان فرسوده، کوهنوردی و فعالیت در ارتفاعات خودداری کنند و احتیاط لازم را در تردد‌های جاده‌ای داشته باشند.
همچنین به مدیران صنایع و گلخانه‌داران، محافظت از صنایع حساس، استحکام سازه‌های موقت و گلخانه‌ها و بنر‌های تبلیغاتی تاکید شده است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با بیان اینکه بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر جو به نسبت ناپایدار تا اواسط هفته بر روی استان است، افزود: وضعیت جوی در این مدت در بیشتر مناطق به صورت صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد به نسبت شدید تا شدید بویژه در نیمه غربی استان احتمال طوفان لحظه‌ای و در مناطق شرقی احتمال گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.
محمد رضا رفیعی افزود: افزایش ابر از بعدازظهر روز دوشنبه در بیشتر مناطق استان پیش بینی می‌شود و کمینه دما تا اواخر هفته روند کاهشی خواهد داشت.
وی گفت: دمای هوا بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده ۲ تا ۳ درجه کاهش خواهد داشت.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان برای فردا در کلانشهر اصفهان هوای صاف تا کمی ابری، وزش باد به نسبت شدید در غرب، باد شدید و گاهی افزایش ابر و برای روز دوشنبه هوای صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید تا شدید در نیمه شرقی پیش بینی کرد.

برچسب ها: هشدار زرد ، شرایط جوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار