پویش مردمی "هر خانه یک زائرسرا" در قالب زیارتی و سیاحتی در سطح کشور اجرایی خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۳۱۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰ 14 October 2023
پویش مردمی

به گزارش تابناک رضوی، آیین تجلیل از خادمین مردمی دهه آخر صفر که در قالب پویش "هر خانه یک زائرسرا" در موضوعات اسکان، تغذیه و حمل ونقل صلواتی زائرین با کانون خادمین امام رئوف(ع) همکاری کردند در فرهنگسرای غدیر مشهد برگزار شد.

مدیر کانون خادمین امام رئوف(ع) در این مراسم ضمن تقدیر از خادمان شرکت کننده در این کانون گفت: سال ۱۳۹۸ پس از پیاده روی اربعین با جمعی از دوستان این کانون و پویش مردمی "هر خانه یک زائرسرا" را با نیت رفاه حال زائران در دهه آخر صفر راه اندازی کردیم و در همان سال نخست ۲۵۰ منزل وارد پویش شدند.

جواد علما اظهار کرد: خوشبختانه سال پنجم پویش مردمی "هر خانه یک زائرسرا" را پشت سر می گذاریم. امسال نزدیک به ۱۸۰واحد مسکونی با ما همکاری داشتند و توانستیم به حدود ۳ هزار زائر اسکان بدهیم.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد ارادت ویژه‌ای به امام رضا(ع) دارند و خانه‌های خود را در طول سال نیز وقف خدمت به زائر کرده اند، عنوان کرد: خدمات اسکان در کانون خادمین امام رئوف(ع) طی سال انجام می شود و صرفا مربوط به ایام دهه آخر صفر نیست. تا کنون بیش از ۱۳هزار زائر را از طریق کانون خادمین امام رئوف(ع) اسکان داده ایم.

علما با تاکید بر این موضوع که کانون خادمین امام رئوف(ع) بزرگترین مجموعه اسکان زائر و مردمی در استان را داراست و هیچ وابستگی به دولت ندارد بیان کرد: برای حل مشکل مردم راهی جز این نداریم که بخواهیم با مردم آن را انجام دهیم. برخی کارها با مشارکت و حضور مردم صورت می گیرد که موفقیت آن ۵۰ درصد است اما زیباترین و پویاترین شکل اجرای یک کار که موفقیت ۱۰۰درصدی داشته باشد انجام کار توسط مردم است که وسط میدان عملیات قرار دارند نه اینکه بخشی یا گوشه ای از آن باشند. تنها راه نجات ما از شرایط سخت اقتصادی همین روشت است چرا که احساس مسئولیت و تکلیف می کند.

مدیر کانون خادمین امام رئوف(ع) گفت: چشم انداز سه ساله ای در ادامه کار برای کانون تعریف شده است با این نگاه که بزرگترین پایگاه اسکان صلواتی منازل در کشور باشیم.

جواد علما در خصوص چشم انداز مذکور افزود: هدف از این چشم انداز ترویج فرهنگ خدمت به زائر است که در سه بخش هدف گزینی تعریف شده است. ابتدا هدف کوتاه مدت که بزرگترین اسکان صلواتی منازل برای زائر در مشهد بوده است و به آن رسیدیم. هدف میان مدت کانون فعال شدن شعب در شهرهای زیارتی شیراز، قم و شهر ری است که امروز از شعبه قم رونمایی می شود و هدف بلند مدت فراهم کردن اسکان صلواتی در شهرهای کربلا و نجف است.

علما گفت: جامعه هدف ما عموم مردم هستند اما به طور ویژه زیارت اولی ها، فعالان فرهنگی و خانواده های پر جمعیت هستند که تا کنون به زیارت مشرف نشده اند.

وی از طرح دیگری جهت خدمت به زائران رونمایی کرد و توضیح داد: علاوه بر بخش زیارتی، اسکان در شهرهای سیاحتی را نیز در برنامه قرار داده ایم از جمله بندرعباس، اصفهان و یکی از شهرهای شمال در حال حاضر در این طرح ثبت نام کرده و خانه خود را در اختیار پویش گذاشته اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار