مدیر کل تعاون کار و رفاه استان البرز با اجرای طرح جدید کالابرگ برای دهک ششم و هفتم، بیش از ۶۰۰ هزار نفر از مردم البرز مشمول دریافت « یارانه تشویقی» دولت هستند.
کد خبر: ۱۱۳۱۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸ 14 October 2023

600 هزار خانوار البرزی مشمول دریافت یارانه‌ تشویقی هستند

به گزارش «تابناک البرز» عبدالله دارایی با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به اجرای طرح جدید کالابرگ برای دهک ششم و هفتم از هفته سوم مهر ماه تعداد 626464 خانوار البرزی مشمول طرح جدید کالابرگ برای دهک های هفتم و هشتم می‌شوند.

وی در ادامه گفت: با ورود این دو دهک جدید به طرح، تعداد جمعیت خانوار تحت پوشش در سطح استان از حدود چهارصد هزار خانوار به ۶۲۶ هزار خانوار می‌رسد که افزایش چشمگیری مواجه است.

رئیس شورای هماهنگی دستگاه‌های اجرایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان البرز خاطرنشان کرد: اگر در این طرح هر فردی ۲۰۰ هزار تومان از یارانه خود را از میان ۱۱ قلم کالای تعریف شده در سبد کالایی طرح کالابرگ خرید کند، ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی دریافت می‌کند. استفاده از این طرح کاملا اختیاری بوده و شرط تخصیص افزایش اعتبار و تثبیت قیمت، استفاده حداقل 200 هزار تومان از یارانه(هم ۴۰۰ هزار تومانی و هم 300 هزار تومانی) خود برای خرید کالابرگ می‌باشد، که پس از خرید 200 هزارتومانی، امکان استفاده 120 هزار تومان واریزی جدید برای آنها فراهم می‌شود.

وی گفت: در این طرح یک سبد یازده قلمی برای تامین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین های لازم برای هر فرد با قیمت های مبنا انتخاب شده است.به موجب این طرح، اعتبار کالابرگ برای همه یارانه‌بگیران از یک ماه قبل واریز می‌شود.

گفتنی است ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج، گوشت منجمد گوساله، حبوبات، بطری شیر کم چرب، پنیر، ماست دبه 2.5 کیلویی،‌ مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر جهت عرضه به خانوارها پیش‌بینی شده است که این اقلام با حجم مشخص شده و قیمت میانگین سال ۱۴۰۱ عرضه خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار