رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی:
رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرفیت‌های گردشگری اردکان باید در کشور و جهان معرفی شود گفت: بخش خصوصی گردشگری نیازمند حمایت بیشتر مسئولان دولتی است.
کد خبر: ۱۱۳۱۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱ 14 October 2023

محمدرضا دشتی صبح امروز در نشست توسعه گردشگری اردکان اظهار داشت: اردکان دارای آثار تاریخی و میراث فرهنگی ارزشمندی است ولی اگر نگاه درستی داشته باشیم متوجه می‌شویم که ارزشمندترین دارایی اردکان، نیروی انسانی ارزشمند و توانمندی است که اردکان از آن بهره مند است.

وی تصریح کرد: اردکان دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است که می‌توانند بحث گردشگری را در این شهرستان به جایگاه واقعی خود برسانند و بتوانیم اردکان را بیش از پیش به کشور و جهان معرفی کنیم.

دشتی خاطرنشان کرد: در کشور ما شش برنامه توسعه ای نوشته شده و الان هم مجلس در حال تدوین برنامه هفتم توسعه است و به صورت شبانه روز در حال تدوین این سند هستیم.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم در آینده رشد اقتصادی کشور را به اندازه کشورهایی از جمله کره جنوبی برسانیم باید روی بحث گردشگری به درستی تمرکز و سرمایه‌گذاری کنیم.

وی افزود: برای نخستین بار فصلی در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم و لایحه‌ای که دولت به مجلس داد، به گردشگری اختصاص پیدا کرده که مواد مختلفی داشت.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از بزرگترین کارهایی که در این دوره در حوزه گردشگری صورت گرفت همین اقدام بود و در مجلس هم به بندهایی که دولت تاکید کرده بود، هفت بند دیگر اضافه کردیم.

دشتی با بیان اینکه تمرکز گردشگری تهران در یک محدوده خاص است عنوان کرد: موزه ملی ایران به مراتب از موزه‌های بسیاری از کشورها آثار غنی‌تر و ارزشمندتری دارد ولی به دلیل اینکه در یک ساختمان محدود قرار دارد نتوانستیم از ظرفیت آن استفاده درستی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه اگر شهرداری اردکان پای کار میراث نبود، امکان موفقیت برنامه‌های گردشگری در این شهرستان وجود نداشت خاطرنشان کرد: بوم گردی در شهرستان ظرفیت بسیار بالایی دارد و زیرساخت‌های لازم آن هم ایجاد شده و تنها باید برای این بوم‌گردی‌ها برنامه داشته باشیم.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی افزود: برای نخستین بار بودجه ملی برای خرانق، احمد آباد و عقدا گرفتیم اما این موارد کفاف نمی‌دهد و حتما باید برنامه ریزی دقیق در راستای استفاده از دیگر ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

دشتی با انتقاد از برخی سنگ اندازی‌ها در مسیر فعالیت بخش خصوصی گردشگری گفت: ما باید در کشور از بخش خصوصی تمام حمایت خود را انجام دهیم چرا که دولت نمی‌تواند به تنهایی ظرفیت‌های گردشگری را مورد بهره برداری قرار دهد و حتما باید از ظرفیت بخش خصوصی در این حوزه بهره‌مند شویم.

وی به ظرفیت‌های گردشگری استان یزد اشاره کرد و افزود: اگر به درستی به صنعت گردشگری در استان یزد توجه شود توسعه این استان در بالاترین سطح قرار می‌گیرد.

منبع: گردشگر آنلاین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار