کد خبر: ۱۱۳۱۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷ 14 October 2023

هجوم ریزگردها و گردوغبار تا یکشنبه در استان کرمان ادامه دارد و امروز دانش آموزان سیرجانی با دو ساعت تاخیر به مدرسه می‌روند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، هجوم ریزگردها و گردوغبار که از هفته گذشته در استان کرمان آغاز شده تا یکشنبه در استان کرمان ادامه دارد و به گفته رئیس مرکز پیش‌بینی کل هواشناسی استان کرمان این وضعیت تا پایان هفته به طور متناوب در برخی از مناطق استان حاکم است و هوای پاکیزه و تمیزی را نداریم.

حمیده حبیبی رئیس مرکز پیش‌بینی کل هواشناسی استان کرمان در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه پدیده ریزگردها و گرد و غبار از پنجشنبه شاخص کیفی هوای کرمان و برخی مناطق این استان را در وضعیت خطرناک قرار داده است، اظهار داشت: این گرد و غبار از کویر مرکزی کشور وارد استان شده و تا روز یکشنبه هفته آینده ادامه دارد.

وی با بیان اینکه شهرهای شمالی و جنوب شرقی استان کرمان درگیر پدیده گرد و غبار شدند، گفت: از سه‌شنبه هفته قبل هشدارهای لازم داده شده بود که تا تا اوایل هفته آینده افزایش غلظت ریزگردها، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا را در استان داریم.

وی با اشاره به اینکه از روز گذشته بیشتر مناطق استان در گیر پدیده ریزگرد بودند، افزود: امروز هم به طور کم و بیش در بسیاری از مناطق استان این شرایط حاکم است و طبق آخرین نقشه‌ها در برخی از مناطق استان از ساعاتی دیگر افزایش غلظت غبار را شاهد هستیم.

وی با این وضعیت فردا هم با شدت کمتری ادامه دارد، گفت: این وضعیت تا پایان هفته به طور متناوب در برخی از مناطق استان حاکم است و هوای پاکیزه و تمیزی را نداریم.

تاخیر 2 ساعته در شروع به کار مدارس شهرستان سیرجان به دلیل گرد و غبار

مهران باهری رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان نیز با اشاره به تاخیر 2 ساعته در شروع به کار مدارس شهرستان سیرجان به دلیل گرد و غبار اظهار داشت: مدارس سایر شهرستان‌ها و مناطق استان امروز شنبه 22 مهرماه طبق روال عادی و با رعایت توصیه های بهداشتی به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

وی با اعلام این خبر افزود: بر اساس اعلام اداره کل مدیریت بحران استان کرمان مدارس شهرستان سیرجان امروز شنبه 22 مهرماه جاری با دو ساعت تأخیر فعالیت خود را آغاز می کنند.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان تاکید کرد: مدارس سایر شهرستان‌ها و مناطق استان نیز با تاکید ستاد بحران استانداری کرمان با رعایت توصیه‌های بهداشتی فعالیت خود را طبق روال عادی ادامه خواهند داد و تعطیلی و یا تاخیر در شروع فعالیت مدارس سایر شهرستان ها و مناطق استان نداریم.

باهری تاکید کرد: فرهنگیان، دانش آموزان و اولیای آنها به شایعات مجازی توجه نکنند زیرا هرگونه تغییر در روند فعالیت مدارس در اسرع وقت از طریق پورتال آموزش و پرورش استان به نشانی اینترنتی kerman.medu.gov.ir اطلاع رسانی می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار