مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ۱۷ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت چغندرقند پاییزه می‌رود.
کد خبر: ۱۱۳۱۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱ 11 October 2023

عبدالرضا سید احمدی با اشاره به کشت چغندرقند پاییزه در خوزستان اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قرار است ۱۷ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند پاییزه بروند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته سطح زیر کشت چغندرقند پاییزه در استان بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار بود، گفت: سال گذشته تولید چغندرقند پاییزه یک میلیون و ۴۴ هزار تن بوده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان عنوان کرد: امسال با توجه به شرایطی که وجود دارد پیش بینی می‌کنیم عملکرد خوبی در تولید چغندرقند پاییزه داشته باشیم و بیش از یک میلیون و ۱۵۷ هزار تن چغندر از مزارع استان برداشت کنیم.

سید احمدی ادامه داد: تاریخ کشت، عوامل زیان رسان، تغذیه، درجه حرارت، وضعیت بارندگی و الگوی کشت از عوامل موثر در تولید چغندرقند هستند و توجه به این موضوعات می‌تواند بهره‌وری را در این حوزه افزایش دهد.

وی خاطرنشان کرد: کشت چغندرقند پاییزه در خوزستان تا دهه اول آبان ماه ادامه دارد و هماهنگی‌های لازم برای تامین آب این کشت نیز انجام شده است.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار